مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج‌ حقوقدانان گفت:

آموزش طرح همگانی حقوق در بستر مساجد با کمک نهادهای حقوقی

یکی از تکالیف مهم حقوقدانان بسیجی جلوگیری از هلاکت و لزوم توجه بر امر به معروف و نهی از منکر است و انجام تکالیف اجتماعی و امربه معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه باید انجام شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۵۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان ، مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج‌ حقوقدانان کشور در دیدار با رئیس دادگستری و مسئولین قضائی استان یزد بر تعامل هرچه بیشتر بسیج‌ و دادگستری و استفاده از ظرفیت های بالای بسیج ‌حقوقدانان تأکید کرد.

همچنین در ادامه مسئول بسیج ‌حقوقدانان در جلسه هم اندیشی نخبگان و مسئولین حقوقی و قضائی بسیجی استان یزد اعلام کرد :

تکالیف حقوقدانان از منظر قرآن و با اشاره به آیات ۸۲ و ۱۱۲ سوره بقره که تنها راه ورود به بهشت و بهره مندی از پاداش های بهشتی را برای اهل ایمان اطاعت اوامر الهی، عمل به تکالیف دین و اجتماعی و انجام کار های شایسته اشاره کرده و اینکه این بهره مندی صرفا با دعا و‌حرف به دست نمی آید.

مهدی بهرامیان با اشاره به پیام قرآن مبنی بر اصلاح جامعه عامل جلوگیری از هلاکت و لزوم توجه بر امر به معروف و نهی از منکر یکی از تکالیف مهم حقوقدانان بسیجی را انجام تکالیف اجتماعی و امربه معروف و نهی از منکر داشتند.

مسئول بسیج‌ حقوقدانان رویکرد بسیج‌ حقوقدانان را اثر بخش توام با فعالیت و هدف آن هم خدمت رسانی به آحاد مردم دانستند که مساجد بستر خوبی برای این امر و سرآغاز کار هستند که طرح‌ هر مسجد یک حقوقدان در یزد از جمله طرح های خوب بوده است.

مسئول سازمان بسیج ‌حقوقدانان با توجه به لزوم نهادینه کردن فعالیت های این سازمان، از اهمیت طرح آموزش همگانی حقوق در بستر مساجد، با استفاده از ظرفیت های نهادهای حقوقی و قضائی تأکید کرد و اولویت بندی کار کارشناسی و توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در حل مشکلات مردن و آموزش حقوق به مردم با روش های جذاب را جز اصلی و شاکله ی طرح اعتلای بسیج حقوقدانان دانست.

ارسال نظرات