خبرهای داغ:
در مذاكرات ايران با غرب اتفاق افتاد:

اعدام عضو تيم مذاكرات ايران وبازيگر برد برد

ايران و روم باستان در يك رويا رويي تمام قد جنگ هاي زيادي را تجربه كردندو روميان غربي با شكست هاي هولناك ازايرانيان به عقب نشيني درهمه زمينه ها رسيده بودند تا اينكه پيشنهاد مذاكرات را به ايرانيان دادند واعلام شد حاضرند براي رفع اختلافات با ايران مذاكرات را تا حصول نتيجه انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۳۸۵۱۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ايران و روم باستان در يك رويا رويي تمام قد جنگ هاي زيادي را تجربه كردند و روميان غربي با شكست هاي هولناك از ايرانيان به عقب نشيني درهمه زمينه ها رسيده بودند تا اينكه پيشنهاد مذاكرات را به ايرانيان دادند واعلام شد حاضرند براي رفع اختلافات با ايران مذاكرات را تا حصول نتيجه انجام دهند.
افراد و سياسيون بسياري از اين پيشنهاد استقبال كردند. تيم مذاكره كننده ايران با مديريت اروبا در شهر تيسفون و مدائن فعلي با هيت روم غربي به فرماندهي سولا ديدار كردو مهرداد دوم پادشاه اشكاني دستور داد به هيچ وجه از مواضع امپراطوري ايران كوتاه نياييد.
مذاكرات ساعت ها به طول انجاميد،سولا عليرغم شكست هاي مختلف از ايرانيان توانست تاثيرات عميقي بر اروبا عضو تيم مذاكره كننده ايران بگذارد و نرمش هاي اروبا در مذاكره با روم غربي باعث شد در فرداي روز دوم مذاكره در يكم آبان ماه 91 سال پيش از ميلاد مسيح،صندلي خود را در شهر تيسفون كه پايتخت ايرانيان بود به پايين بياورد و سولا در جاي رياست بر هيت مذاكره قرار گيرد و جلسه را مديريت كند.
خبر مذاكرات و زياده خواهي سولا به عنوان نماينده روم غربي به مهرداد دوم پادشاه اشكاني رسيد و پادشاه اشكاني با ورود به مذاكرات از زياده خواهي و افزون طلبي سولا به خشم آمد كه سكوت اروبا موضع ذليلانه وي باعث شد كه مهرداد دوم فرمان بركناري و محاكمه وي را صادر كند.
اروبا اهل صد دروازه يا دامغان كنوني بود كه زبان لاتين را به خوبي صحبت ميكرد، دادگاه تشكيل شد و پنج قاضي براي رسيدگي به اتهام وي سخن گفتند كه سه تن از آنها اهل صد دروازه بودند و بازجويي ها شروع شد.
اروبا علت اين كار را مهمان نوازي ايرانيان بيان كرد اما مهمان نوازي و تواضع بي جاي اين عضو مذاكره كننده باعث زياده خواهي و تحميل هزينه به ايران شد و محكوم گرديد كه با رفتارش روميان را تحريك به قشون كشي مجدد كرده اند.
روز دوم آبان ماه دستور برافراشته شدن چوبه دار صادر گرديد و براي اينكه ذهنيت زياده خواهي روميان از رفتار اروبا خنثي شود مهرد دوم دستور داد كه سفير روم بايد در مراسم اعدام حضور يابد.
سفير روم غربي در روز اعدام در ميدان بزرگ شهر حاضر شد و با واكنش شاه ايران در خصوص هر نوع عقب نشيني در برابر زياده خواهي امپراطوري بيزانس. نامه اي به دولت روم فرستاد كه ايرانيان مصمم به دفاع همه جانبه هستند و هرگونه تهديد و جنگ فاجعه اي در مقياس سقوط امپراطوري بيزانس خواهد داشت.
روز دوم آبان ماه برابر با سالروز اعدام اولين عضو تيم مذاكره كننده ايران با غرب كه معيار برد برد را براي پياده سازي در دستور كار قرارداده بود است.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها