خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد:

پرورش دانش آموزان توانمند همگام با معلمان و محتوای آموزشی قوی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پرورش دانش آموزان توانمند را در گرو معلمان توانمند و محتوای قوی آموزشی در مدارس دانست.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۹۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه شوراهای آموزش و پرورش که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار و معاونان استانداری و مدیران و مسوولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، دو دستور جلسه با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تجهیز کارگاه ها و فضاهای هنرستانی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید، چهار جهت گیری اصلی مورد ارزیابی قرار گرفتند که یکی از این موارد پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در همین راستا و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش برنامه های زیادی را از از جنبه های کیفی و کمی مورد بررسی قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان قزوین در تمام زمینه های اجتماعی، تلاش ما این است که استان به جایگاه ویژه ای برای دستیابی به جامعه مطلوب برسد که در این زمینه سلامت روان جوانان و نوجوانان جزو الویت های مهم است.
قاسمی افزود: طی سال های قبل، قریب به ۳۰ درصد دانش آموزان دچار آسیب های روانی و اجتماعی همچون رفتارهای بزه، کاهش انگیزه تحصیل، استرس، اضطراب و غیره بودند که در حال حاضر این آمار با توجه به تلاش مشاوران در مدارس به ۲۰ درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: قریب به ۲۳۰ هزار دانش آموز، ۱۶ هزار معلم و حدود ۴۰۰ هزار خانوار مخاطبین نهاد آموزش و پروزش هستند و بر همین اساس آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی به اهداف بیان شده دست یابد و این امر تعامل سایر دستگاه ها را می طلبد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای عنوان کرد: با توجه به تغییر ساختار هنرستان ها از دوره دو ساله به دوره سه ساله، نیاز به تجهیزات و کارگاه ها و فضاهای آزمایشگاهی را بیش از پیش نمایان ساخته و آموزش و پرورش در صدد رفع این نیازها جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش ها می باشد.
قاسمی خاطر نشان کرد: قریب ۱۰۰ هنرستان در استان وجود دارد که ۱۱ هزار دانشجو در ۹۰ رشته در این مراکز در حال دانش اندوزی به طور عملی هستند.
وی یادآور شد: در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش استان در مسابقات علمی و عملی، کاربردی و کنکور، جزو استان های برتر کشور بوده و در صورت مساعدت دستگاه ها در بخش تامین اعتبار، با توجه به وجود نخبگان، استان پتانسیل دستیابی به مقام اول کشوری را نیز دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان پرورش دانش آموزان توانمند را در گرو معلمان توانمند و محتوای قوی آموزشی در مدارس دانست.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها