خبرهای داغ:
سال گذشته در قزوین محقق شد؛

پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به سه هزار و 43 مددجو

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین فعالیت های این نهاد برای ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات به مددجویان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۸۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، احمد اکبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانوارها و خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد با ایجاد شغل است، بیان کرد: طی چهارماهه نخست سال ۹۶ بیش از 15میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب وام های مشاغل خانگی و خود اشتغالی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی به هزار و 103 نفرمددجوی کمیته امداد استان پرداخت شد.
وی وام های خوداشتغالی را یکی از سرفصل های اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: سال گذشته در استان قزوین سه هزار و 43 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین در قالب وام خود اشتغالی 15 میلیون تومانی دریافت کردند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: شناخت افراد توانمند و مهارت آموزی آنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی و کارآفرینی، از برنامه های در حال اجرای کمیته امداد است که باعث شده این نهاد از یک مجموعه حمایتی به یک سازمان فعال در زمینه ایجاد اشتغال تبدیل شود.
وی افزود: درمجموع سه هزار و 490 طرح مشاغل خانگی و اشتغال زایی به مبلغ 47میلیارد و 200 میلیون تومان طی سال ۹۵ در استان قزوین اجرا شد و مددجویان تحت حمایت توانمند شدند.
اکبری توضیح داد: دوره های آموزشی و طرح های اشتغال زایی در زمینه قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، دامداری و رشته های فنی و براساس نیاز منطقه انجام شده است، قطع یقین اعطای تسهیلات به مهارت آموختگان مددجو و خود اشتغالی آنان می تواند سبب شکوفایی و رونق هرچه بیشتر منطقه نیز شود.
وی با بیان اینکه مهمترین مسئله بعد از ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات، استمرار و پایداری مشاغل ایجاده شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی بسیار مطلوبی برای نظارت و پایداری مشاغل ایجاد شده با همکاری متخصصان و کارشناسان انجام شده است تا با مشاوره صحیح شغلی و نظارت مستمر مانع از بازگشت مجدد خانواد ها به چرخه حمایتی کمیته امداد شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 22هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها