در خطبه های نمازهای جمعه استان بوشهر مطرح شد:

امر به معروف و نهی از منکر نیاز جامعه است

بوشهرـ خطبه های نماز جمعه استان بوشهر با حضور پرشور مردم مومن و انقلابی استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۵۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته بندر دیر، با سفارش خود و دیگر حاضرین به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تحقق امر به معروف و نهی از منکر  منجر به تقویت نیکی ها و تقوا در جامعه می شود.

حسینی با اشاره به آغاز دهه دوم محرم اظهار کرد: عاشورا و محرم تمام نشده و بخش مهمی از پروژه‌ای که امام حسین(ع) در کربلا دنبال می کرد با خطبه‌های زینب کبری(س) ادامه یافت هنوز هم باید دنبال شود.

وی گفت: شهید حججی نمونه‌ای از عاشورا است که به همه جهانیان نشان داد در زمان امروزی  هم می‌شود با ادامه راه حسین ابن علی (ع)، سر داد اما تن به ذلت نداد.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر گفت: روستا و عشایر دو محور توسعه تولیدات داخلی درون کشور هستند و مسئولان نیز به رونق کسب و کار در روستاها توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پرسنل نیروی انتظامی  امنیت آفرینان کشور ما هستند و خواسته مردم از آنان اجرای قانون و برخورد درست است، که این دو خواسته مردم را بیاد سرلوحه کار خود داشته باشند.

بنا بر این گزارش حجت الاسلام والمسلمین یوسف قاسمی امام جمعه شهر کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته ناجا و تقدیر از فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی، پایگاه دریابانی و پلیس راه افزود: هفته نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای قدردانی از تامین کنندگان نظم و امنیت داخلی است.

وی با استناد به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب گفت: مقوله مهم امنیت و آرامش کشور مرهون ایثار و شجاعت و اقتدار نیروهای مسلح بویژه نیروی انتظامی است و مردم باید قدردان این موهبت الهی باشند.

قاسمی بیان کرد: به فرموده فرماندهی معظم کل قوا نیروى انتظامى در مسئله ایجاد امنیت، مظهر حاکمیت جمهورى اسلامى است.

امام جمعه موقت کنگان از تلاش نیروی انتظلمی و راهنمایی رانندگی در تامین امنیت مراسم ملی و مذهبی در طول سال تشکر و بر ضرورت همکاری مردم و مسئولین با این نیرو تاکید کرد.

این خطیب جمعه با تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم بویژه شهید محسن حججی گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب شهادت شهید حججی نشان داد حمایت از آرمان های انقلاب در جوانان امروز زنده است و امروز نیز حمایت و حفاظت از آرمان های بزرگ انقلاب بر دوش جوانان است.

قاسمی به سفر رییس جمهور ترکیه به کشورمان و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب و شخصیت های بزرگ کشوری اشاره و  بیان کرد: همکاری کشورهای منطقه می تواند به تامین امنیت منطقه کمک کند.

امام جمعه موقت کنگان با اشاره به بیانات رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران حج اظهار کرد: معظم له حج را فرصتی برای خنثی نمودن فعالیت های تبلیغاتی دشمنان دانستند و بر لزوم به دست گرفتن ابتکار عمل توسط جمهوری اسلامی در موسم حج و پرهیز از حالت انفعالی تاکید کردند.

وی در پایان با تسلیت ایام اسارت کاروان حسینی و ذکر مصائب عقیله بنی هاشم (سلام الله علیها) از همت مردم ، هیآت مذهبی، علما و خطبا و مادحین اهلبیت و هیات امنای مساجد و حسینیه ها در گرم نگه داشتن محافل عزای حسینی تشکر کرد.

حجت السلام شیرازی امام جمعه موقت شهر سیراف نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری صلح طلب، همانند سایر کشورهای صلح دوست خواهان کاهش تسلیحات در سطح جهان و برچیده شدن سلاح‌هایی است که جز تهدید بشریت و به هدر دادن منابع، سرمایه ها و نیروی انسانی، ثمری ندارند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری صلح طلب، همانند سایر کشورهای صلح دوست خواهان کاهش تسلیحات در سطح جهان و برچیده شدن سلاح‌هایی است که جز تهدید بشریت و به هدر دادن منابع، سرمایه ها و نیروی انسانی، ثمری ندارند.

حجت الاسلام شیرازی گفت: تمامی رؤسای جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر مخالفت ایران با سلاح‌های هسته‌ای تأکید و این موضوع را خاطر نشان کرده اند که ایران همواره در تلاش‌های بین‌المللی در مخالفت با تسلیحات هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی پیشرو بوده است.

امام جمعه موقت سیراف در مورد دومین سالگرد شهادت سردار همدانی بیان کرد: یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم را زنده نگه می داریم و به روان پاکشان درود می فرستیم. محرم امسال با سال های دیگر فرقی داشت و آن هم تشییع شهید بی سر شهید حججی بود. شهیدی که حاضر شد سر بدهد اما آسیبی به اسلام و نظام اسلامی نرسد.

امام جمعه موقت سیراف افزود: در سالهاى اخیر بارها و بارها دشمنان و به تبع برخى از دوستان دلسوز اما ناآگاه مدعى شده‏اند که اهداف انقلاب اسلامى در میان نسل جوان ایرانى جایگاهى ندارد. این‏ها با تکیه بر شواهدى از دنیاطلبى و رفاه‏زدگى یا فساد و تباهى در میان بعضی جوانان و گرایش به مدها و رفتارهاى غیراسلامى مدعى هستند که تحقق اهداف انقلاب با کمبود نیروى جوان مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید حججی فرمودند:شهادت شهید حججى نشان داد حمایت از آرمان‏هاى انقلاب در جوانان امروز زنده است‏ همچنین بیان داشتند:انقلاب اسلامى ایران بر دوش جوانان بوده و هست.

وی در ادامه اضافه کرد :سنگینى علم انقلاب و آرمان‏هاى بزرگ آن‏را که پیران و بزرگان انقلاب به آن معنى بخشیدند، بازوى پرتوان جوانان و دل پر جوش و خروش آن‏هاست که تحمل می ‏کند و نیروى جوانانه‏ى انقلابیون است که اهداف انقلاب را محقق مى ‏سازد.

وی تصریح کرد: شهادت شهید حججى و اقبال عمومى دلهاى مردم به این شهید راه خدا و گرایش قلبى جوانان به او و راه و منش او نشان داد حمایت از آرمان‏هاى انقلاب در جوانان امروز زنده است و شهادت شهید حججى و اقبال عمومى دلهاى مردم به این شهید راه خدا و گرایش قلبى جوانان به او و راه و منش او نشان داد.

حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه های نماز جمعه شهر دلوار نیز با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی حرم انتظامی در جهت خدمت در امنیت کشور کار بسیار بزرگی را انجام می دهند و همه ملت باید قدر دان این نیروهای مخلص باشند.

  وی افزود: امنیت این سرزمین پهناور و اسلامی قدردان زحمات شبانه روزی این نیرو هایی تاثیر گزار در منطقه است و نیاز هست که همه ما در امر امنیت در کنار این نیرو های خدایی و ولایی باشیم و همکاری کنیم.

امام جمعه دلوار با اشاره به  شهادت سردار حسین همدانی بدست گروهک داعشی در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: این سردار اسلام که در دفاع از امنیت حرم اهلبیت (ع) و‌دارا بودن روحیه مقاومت و شجاعت، ایجاد ‌تشکیل بسیج مردمی در عراق توانست اوج شهامت خود را به نسل های آینده منتقل کند.

زاهددوست تصریح کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه دلوار از دورترین نقطه تا نزدیک ترین نقطه بخش امسال با شور و شعور خاصی برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور بی نظر و‌کم نظر مردم  این بخش در مراسم اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به سالهای پیش با توجه به نوع برگزاری مراسمات از مبلغین، ذاکرین و جوانان گرفته تا برگزاری عجیب شور حسینی در موکب های روستاهای بخش که با جوی معنوی تر و پر بارتر دیده شد و این حرکات باید در سالهای اینده پربارتر و بیشتر نمایان شود.

امام جمعه شهر برازجان نیز در خطبه های امروز نماز جمعه شهر برازجان به روز جهانی کودک اشاره کرد اظهار داشت: وظیفه اولیا در قبال کودوکان انتخاب نام نیکو و تعلیم تربیت و تعلیم معارف و آداب اسلامی است.

حجت السلام حسن مصلح اضافه کرد: رعایت اعتدال در میان فرزندان و وفا به وعده های خود به فرزندان و‌ پرهیز از تنبیه بدنی کودکان است.

مصلح همچنین در ادامه صحبت های خود به بیانات رهبر در دیدار با خانواده شهید حججی این چنین بیان داشت: شهید حججی باعث افتخار ایران و عزت مردم ایران‌ شد و این حرکت عظیم نشانه الهی است.

امام جمعه شهر برازجان در پاسخ به‌ اینکه چرا سران‌فتنه در‌ رافت نظام‌اسلامی قرار نمی گیرد افزود: حصر این‌افراد خود نوعی رافت در مورد آنهاست اگر قرار بود حکم‌اسلامی واقعا در مورد آنها اجرا شود وضع طور‌ دیگری می شود لذا باید وضعیت کنونی را نوعی ارفاق و‌ رافت و‌ گذشت دانست.

وی خاطرنشان‌ شد: این افراد به حدی مدعی هستند که اگر امروز در مورد آنها گذشت صورت گیرد فرد مدعی خواهند شد و‌ طلبکار خواهند شد.

حجت السلام‌حسن‌ مصلح ضمن تقدیر از هیات و‌ متویان مراسمات عزاداری اباعبدالله‌الحسین گفت: باید تلاش نمود که آفات و‌ آسیب های این گونه مراسم ها که بنام اهل بیت برگزار می شود کاسته شود و‌ اختلاط یکی از آسیب های بزرگ‌ مراسمات است.
 

انتهای پیام/

ارسال نظرات