خبرهای داغ:
مديركل كميته امداد استان قزوين:

سه درصد مردم قزوين تحت حمايت كميته امداد هستند

مديركل كميته امداد استان قزوين گفت: در حال حاضر در استان قزوین سه درصد جمعیت استان از مددجویان کمیته امداد امام (ره) هستند که 44 هزار و 814 نفر را شامل می شود که خدمات تک و چند خدمتی را دریافت می کنند.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۰۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجيد مومني، مديركل كميته امداد استان قزوين در اين نشست با اشاره به وضعيت استان قزوين به لحاظ ظرفيت هاي اقتصادي بيان كرد: استان قزوین دارای افراد خیر و نیکوکاری است و علیرغم اقتصادی بودن استان، سه درصد از جمعیت قزوین تحت حمایت این نهاد بوده و از خدمات تک و چندگانه کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند هستند.
وي ادامه داد: امروز آنچه برای رفع فقر و محرومیت نیاز داریم تعمیق و بسط فرهنگ انفاق و نیکوکاری است و در این میان اولویت فعالیت های امداد توانمندسازی و اشتغال زایی است که در این میان محور حرکت امداد فرهنگی است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین حجم مراجعان به کمیته امداد استان قزوین را به نسبت جمعیت استان بالا دانست و گفت: در مجموعه کمیته امداد استان قزوین 36 هزار نفر به طور مستقیم خدمات کمیته امداد را دریافت می کنند که با جمعیت افراد تحت حمایت غیر مستقیم، تعداد افراد تحت حمایت به 55 هزار نفر می رسد.
وی اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند با برنامه های موثر و کارآمد را در رأس اهداف و سیاست های کمیته امداد دانست و افزود: سال 95 با تلاش های انجام شده هزار و 700 اشتغال برای مددجویان ایجاد شده است و در حال حاضر نیز کارفرمایان براساس بسته تشویقی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بکارگیری مددجویان تحت حمایت امداد، برای سال نخست از پرداخت 100 درصد سهم بیمه پرداختی و برای سال دوم از 50 درصد سهم بیمه پرداختی معاف می شوند.
مومنی افزود: سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی مبلغ یک میلیارد 140 میلیون تومان به 447 نفر تسهیلات اعطا شده است که تنها 300 میلیون تومان از محل منابع بانکی بوده است.
وی تأکید کرد: سال گذشته بیش از 473 نفرمددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شدند که بخش قابل توجهی از آن با همکاری موسسات کاریابی و مشاوره شغلی انجام شده است که برای سال جاری برنامه ایجاد اشتغال از طریق کاریابی به میزان 703 نفر برنامه ریزی شده است.
مديركل کمیته امداد استان قزوین گفت: توجه به مشاغل خانگی و زودبازده یکی از برنامه های محوری در اشتغال زایی برای مددجویان است چراکه به سرمایه اندکی به نسبت سایر برنامه های اشتغال زایی نیازمند است و از طرفی زمان سرمایه گذاری و تولید کمتر بوده و از طرفی با توجه به اینکه تعداد زیادی از متقاضیان اشتغال در امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند در نتیجه می توانند ضمن حضور در منزل و نگهداری فرزندشان بر اساس اوقات فراغت، اشتغال داشته باشند.
وی با اشاره به مشاركت خيران استان در طرح هاي اكرام و محسنين توضیح داد: در چهار ماهه سال جاری حامیان طرح اکرام و محسنین دو ميليارد و 100 ميليون تومان به ایتام و فرزندان نیازمند کمک کرده اند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.
مومني با اعلام اینکه 27هزار و403 حامی طرح اکرام ایتام و محسنین چتر حمایتی خود را بر 4هزار 752 یتیم و فرزند نیازمند گسترانیده اند، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده وتاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانوار های نیازمند بکاهد.
وی با اشاره به اینکه خانوار طرح محسنین شامل آن دسته از خانوار های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، عنوان کرد: شش هزار و 889 حامی طرح محسنین حمایت از سه هزار فرزند نیازمند را بر عهده گرفته اند.
مديركل کمیته امداد استان قزوین از چتر حمایتی 20 هزار و 514 حامی استان برای هزار و 748 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و افزود: این حامیان در چهار ماهه امسال بیش از يك میلیارد و 650 ميليون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.
وي گفت: طرح اکرام ایتام شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که در استان قزوین هر یتیم به طور متوسط 330 هزار تومان کمک ماهیانه از حامیان دریافت می کند.
مومني خطاب به استاندار قزوين گفت: در صورت امکان تمهیداتی صورت گیرد تا خیران، سازمان ها و ساير اشخاص منابع نقدی خود را در صندوق قرض الحسنه ولایت امداد سپرده گذاری نمایند تا فرصت و بستر لازم براي اعطاي تسهيلات به مددجويان فراهم شود.
وي تأكيد كرد: متأسفانه ميزان وام کارگشایی پرداختی امداد با تعداد مرجعان همخوانی ندارد و منابع قرض الحسنه بانک ها نيز محدود است.
استاندار قزوين نيز گفت: كميته امداد امام خميني (ره) یکی از ابتکارات بنيانگذار انقلاب بوده كه هر روز بيش از گذشته با ابعاد اين تصميم امام (ره) بيشتر آشنا مي شويم.
عبدالمحمد زاهدي يادآورشد: توانمندسازي مددجويان گام مثبت و ارزشمندي است كه در رفع محروميت موثر است و استان قزوين براي همكاري با كميته امداد امام (ره) آمادگي همكاري دارد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها