خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

شکست داعش، علت اصلی تحریک کردها از سوی مستکبرین است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: رژیم صهیونیستی با تحریک کردها به جدایی طلبی و ایجاد یک کردستان مستقل در صدد جبران شکست‌های خود از گروهک داعش و گرفتن نتیجه مطلوب از خاورمیانه است.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۴۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص مسائل مربوط به کردستان و تاثیر آن بر روند امنیت ایران اظهار کرد: پس از آن که آمریکا، اسرائیل، انگلیس و کشورهای مستکبر از داعش نتیجه‌ای نگرفتند و به دنبال شکست‌های پی در پی داعش، مستکبرین به دنبال راه‌هایی جدید برای ضربه زدن به کشورهای مسلمان هستند.
وی مطرح کرد: مستکبرین برای آن که بتوانند از ابزار دیگری برای شکست مسلمانان استفاده کنند دست به تحریک کردها زده‌اند تا ندای استقلال‌طلبی را سردهند.
این کارشناس ادامه داد: امروز می‌بینیم که بسیاری از تحلیلگران آمریکایی از آن‌که مدت ها پیش به موضوع کردها نپرداخته اند احساس ناراحتی کرده و معتقدند از مدت‌ها پیش و حتی قبل از ایجاد گروهک تروریستی داعش می‌بایست روی کردستان عراق تمرکز می‌کردند.
قبادی تبیین کرد: باید توجه داشت که حدود 40 است دولت خودمختار عراق زیرسلطه اسرائیل قرار دارد و مستشاران آمریکایی از اصلی‌ترین افراد برای مشاوره و نشان دهنده جهت به بارزانی و معاونانش می‌باشند.
وی با اشاره به فکرهای چندماه اخیر دولت‌های آمریکایی تصریح کرد: حدود 6 ماه است که رژیم صهیونیستی فهمیده است با داعش نمی‌تواند به اهداف خود برسد لذا به فکر تهدید کردها و ایجاد زمینه‌های مخالفت در بین آن‌ها است.
این کارشناس جمعیت کرد ساکن در عراق، ترکیه، سوریه و ایران را انسان‌هایی متدین و فهیم عنوان کرد و گفت: انسا‌های کرد، افرادی متدین، فهیم و خواهان صلح و آرامش هستند که تنها دغدغه‌شان معیشت، زندگی و کارشان می‌باشد.
قبادی اضافه کرد: مردمان کرد هرگز جدایی طلب و به دنبال ناامنی نبوده‌اند و خود کردهای عراق نیز از وضعیت ایجاد شده ناراضی هستند چراکه سبب درگیریشان به جنگ شده و هزینه‌های سنگینی را برایشان به دنبال خواهد داشت.
وی توضیح داد: دولت خودمختار عراق با تحریک رژیم اسرائیلی از جدایی کردستان سخن به میان می‌آورد وگرنه بر همگان مشخص است که هم از نظر توانایی‌ها و هم از نظر ژئوپلیتیکی مولفه‌های اصلی را برای ایجاد یک کشور مستقل را ندارد.
این کارشناس شکست داعش را علت اصلی تحریک کردها از سوی رژیم آمریکایی دانست و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با تحریک کردها به جدایی طلبی و ایجاد یک کردستان مستقل در صدد جبران شکست‌های خود از گروهک داعش و گرفتن نتیجه مطلوب از خاورمیانه است.
قبادی بیان کرد: مسلما این اقدامات رژیم صهیونیستی تاثیرهایی را در منطقه به همراه خواهد داشت و عده‌ای از افراد فریب وعده‌های دروغین آن‌ها را خواهند خورد.
وی تشریح کرد: مردمان کرد در شرایط مختلف نشان داده‌اند که مردمانی شجاع، دلیر، فهیم و با اصل و نسب هستند و اصالت و میهن‌دوستی‌شان از رفتار و کردارشان کاملا مشخص است.
این کارشناس افزود: مسئولین باید توجه داشته باشند که مردمان کرد تنها به دنبال رفع نیازهای اولیه که از حقوقشان می‌باشد هستند و هرگز خواهان جنگ و پرداخت غرامت نبوده و نیستند.
قبادی در خاتمه بار دیگر متذکر شد: همه این اقدامات و جدایی طلبی‌ها نتیجه تحریک‌های آمریکاییان و مستشاران آن‌ها است و باید بدانند که هرگز نمی‌توانند از این طریق به نتیجه مطلوبشان برسند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها