خبرهای داغ:
امام جمعه بهار مطرح کرد

فرهنگ عاشورا فرهنگ عشق و تسلیم نشدن

امام جمعه بهار با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگ عشق و تسلیم نشدن است، گفت: تمام زیبائی‌های عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۴۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

فرهنگ عاشورا فرهنگ عشق و تسلیم نشدنبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در جمع کارکنان سپاه ناحیه بهار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم بیان داشت: فرهنگ عاشورا فرهنگ عشق و تسلیم نشدن است.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس افزود : دفاع مقدس برای ما درس‌های بسیاری داشت که نباید به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه بهار در ادامه  به ویژگی‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : تکلیف محوری زیباترین درس دفاع مقدس است که این تکلیف محوری یکی از درس‌هایی بود که در عاشورا تبلور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی ما در دفاع مقدس تبعیت از ولایت و روحیه از خود گذشتگی رزمندگان  بود، افزود: این فرهنگ تبعیت‌پذیری از ولایت در عاشورا نیز بود و کسانی که به حرف امام خود را گوش دادند رستگار شدند.

حاتم‌نیا ابراز داشت: روحیه سلحشوری، رشادت و روحیه ایثار و تسلیم نشدن در مقابل دشمن تا دندان مسلح و  روحیه معنوی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس زبانزد تمام جهانیان شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تکرار حادثه عاشورا بود، گفت : تمام زیبائی‌های عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد.

امام جمعه بهار افزود: امام حسین(ع) در مقابل تمام لشکریان یزید ایستاد و تسلیم نشد و این مقاومت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان در دفاع مقدس نیز تکرار شد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما دست بردار نیستند و هیچ‌گاه عبرت نمی گیرند، عنوان کرد: جرم و جنایات آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی در قتل و عام کردن مردم  بی گناه یمن، سوریه، عراق و فلسطین امروز برای دنیا آشکار شده، البته آنها روزی تاوان این جنایت‌های خود را خواهند داد.

حاتم‌نیا  در ادامه به فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا اوج عزت، توبه و پشیمانی بود، شخصیت حر بسیار بالا بود، حر توبه کرد و خود  و خانواده‌اش را نجات داد و این درس بزرگی برای جوانان ما به ویژه نسل جوان  و مدیران است.

وی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، افزود: اگر مدیران کشور برای رضای خدا کار نکنند رستگار نشده‌‌اند و باید جوابگوی شهداء باشند.

امام جمعه بهار در ادامه به شهید «حججی» اشاره کرد  و گفت: این شهید بزرگوار عزیز شد و دلیل عزیز شدنش نیز این بود که به خدا فکر می‌کرد و همه کارهایش برای خدا بود و اخلاص داشت که به این درجه بالا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات