خبرهای داغ:
فرماندار ویژه ملایر:

امر به معروف و نهی از منکر راهگشا و مشکل‌گشای جامعه هستند

فرماندار ویژه ملایر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در اصل راهگشا و مشکل گشای جامعه ما هستند و باید همه ما با روش درست و خیرخواهانه و انتقاد صحیح، به‌جا و به‌موقع تلاش کنیم تا از آسیب‌هایی که جامعه را هدف گرفته‌اند پیشگیری کنیم .
کد خبر: ۸۹۲۷۴۰۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

امر به معروف و نهی از منکر راهگشا و مشکل‌گشای جامعه هستندعبدالعظیم رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم، این شب‌ها را یک فرصت معنوی دانست و اظهار داشت: هفته اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: این فرایض مهم الهی در اصل راهگشا و مشکل گشای جامعه ما هستند و باید همه ما با روش درست و خیرخواهانه و انتقاد صحیح، به‌جا و به‌موقع تلاش کنیم تا از آسیب‌هایی که جامعه را هدف گرفته‌اند پیشگیری کنیم .

فرماندار ویژه ملایر لازمه اصلی در بحث امر به معروف را اصلاح خود دانست و بیان کرد: اگر همه افراد و متدینین که دغدغه جامعه و آینده نسل جوان را دارند از خود شروع کنند بسیاری از مسائل حل می‌شود، در حالی که بسیاری منتظر رخ دادن معجزه‌ای هستند .

وی با بیان اینکه با حرف و شعار هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه ممکن است در برخی از مسائل مشکلات بیشتر نیز شود، افزود: جامعه شعار زده‌ای که داریم بیشتر به مسائل ظاهری جامعه می‌پردازد، باید با عمل خود این مسائل را ترویج و تبلیغ کنیم چراکه رفتار ما اثرگذار است .

رضایی با اظهار تاسف از تهدیدات جدی که علیه نوجوانان و نسل آینده است، گفت: اگر یک اراده ملی شکل نگیرد ما در آینده مشکلات عدیده اجتماعی خواهیم داشت بنابراین باید در این ایام با ذکر مصیبت‌هایی که وارد شده دل و جان خود را صیقل دهیم و بتوانیم با معرفت آنچنان که شایسته است آینده خود را درست تشخیص دهیم .

وی با اشاره به اینکه آنچه خداوند به ما هدیه داده قدرت تفکر و تعقل است، گفت: مبلغین و مداحان ما نسبت به تهدیدها و شبهات دینی که وارد است و کماکان این شبهات در مسائل نظام و دفاع مقدس وجود دارد باید به درستی و با عقلانیت و تحلیل صحیح پاسخ دهند .

فرماندار ملایر با بیان اینکه غالبا یک روی سکه قیام عاشورا فقط مطرح می شود، عنوان کرد: تمرکز فقط روی آن قسمت ظلمانی، تاریک و عزا است و روی دیگر که نورانیت است و درس بزرگی که امام حسین (ع) به جامعه داده و باعث شده اسلام بیمه شود و انسانیت معنا پیدا کند، نسبت به آن کمتر سخن گفته می شود .

وی خاطرنشان کرد: ریا و تظاهر بزرگ‌ترین آسیب است و همه آسیب‌های دیگر از اینجا شروع می شود و به جاهای سختی نیز کشیده می‌شود از جمله طلاق، اعتیاد و بی اعتمادی که باعث نگرانی جامعه ما است .

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار