خبرهای داغ:
همزمان با روز تاسوعای حسینی مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با تجمع هیئت‌های عزاداری و دسته‌جات سینه‌زنی در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۰۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

تجمع بزرگ تاسوعای حسینی در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با روز تاسوعای حسینی که به روز پاسداشت رشادت‌های حضرت عباس (ع) علمدار کربلا مشهور است؛ مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با حضور شیفتگان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هیئات و دسته‌های عزاداری در صحن حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان با ابراز ارادت به حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) از ساعات اولیه امروز در مسیر عبور دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی ارادت خود را به مولایشان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به نمایش گذاشتند.

در همین راستا اجتماع عظیم عزاداران حسینی در پاسداشت مقام حضرت امام حسین (ع) و مدح دلاوری‌های حضرت ابوالفضل (ع) از ساعتی پیش در همدان آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند و در سوگ سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم برپایی خیمه‌های معرفت حسینی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره خانواده نیز به چشم می‌خورد.

در پایان مراسم نیز هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری به هنگام اذان ظهر در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) نماز ظهر را به جماعت اقامه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات