خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند عنوان کرد

پیروی از مکتب عاشورا و ولایت رمز ماندگاری انقلاب

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه یکی از عبرت‌های عاشورا رها کردن ولایت است، گفت: اگر در دهه ۶۰ بر منافقین غلبه کردیم و در دفاع مقدس پیروز شدیم و در برابر استکبار و صهیونیسم بین الملل، این انقلاب ماند و رشد کرد به دلیل دور نماندن از مکتب عاشورا و ولایت بوده است .
کد خبر: ۸۹۲۶۸۷۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

پیروی از مکتب عاشورا و ولایت رمز ماندگاری انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در همایش رزمندگان دفاع مقدس که با حضور مسئولین، بسیجیان، پیشکسوتان بسیجی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: عزاداری با معرفت است که در کنارش پیام‌ها و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را مد نظر داشته باشیم .

وی با اشاره به درس‌های قیام عاشورا افزود: یکی از پیام‌های عاشورا «هیهات من الذله» است که این مملکت را نجات داد.

امام جمعه نهاوند یکی از درس‌های عاشورا را نماز جماعت و نماز اول وقت دانست و افزود: اگر این درس را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم این انقلاب را در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نجات می دهد.

وی ادامه داد: یکی از عبرت‌های عاشورا رها کردن ولایت است و اگر عاشورا اتفاق افتاد به خاطر این بود که اهل کوفه ولایت را رها کردند .

مغیثی تصریح کرد: اگر در دهه ۶۰ بر منافقین غلبه کردیم و در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس پیروز شدیم ودر ۴۰ سال گذشته در برابر استکبار و صهیونیسم بین الملل، این انقلاب ماند و رشد کرد به دلیل دور نماندن از مکتب عاشورا و ولایت بوده است .

وی گفت: اوج فتنه ۸۸ هدف قرار دادن ولایت فقیه توسط سران فتنه بود و این عبرت است، اگر می‌خواهیم انقلاب بماند و این نظامی که ثمره عمر امام(ره) و خون شهداست به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان(عج) برسد باید تا آخرین قطره خون خود از ولایت دفاع کنیم و پای آن بایستیم مانند شهید «حججی» که در برابر امر رهبری و دفاع از اسلام از همه چیز خود گذشت.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: باید همانند شهدا محبت و علاقه خود را به ظواهر دنیا کم کنیم و محبت خدا را بر همه محبت‌ها برگزینیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات