خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین:

قیام عاشورا تبلور اسلام ناب محمدی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین گفت: عرفان حقیقی و احکام واقعی در فرهنگ عاشورایی تبلور دارد و ما اوج توحید را که همان جان فشانی های به دور از جاه طلبی و هواهای نفسانی است را در فرهنگ عاشورایی می‌بینیم.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۵۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

حجت الاسلام شعبان تقی‌خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در زندگی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا پر از درس‌ها و عبرت‌ها است که باید از نکات مثبت درس گرفته و در برابر نقاط منفی و عبرت‌ها هوشیار بود.
وی تبیین کرد: در یک کلام می‌تولان گفت که عظمت عاشورای حسینی همان تحقق اسلام ناب محمدی در جامعه بوده است.
این مسئول مطرح کرد: عرفان حقیقی و احکام واقعی در فرهنگ عاشورایی تبلور دارد و ما اوج توحید را که همان جان فشانی های به دور از جاه طلبی و هواهای نفسانی است را در فرهنگ عاشورایی می‌بینیم.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) اهداف مشخصی را در قیام خود دنبال می‌کردند و دوری از جاه طلبی و هواهای نفسانی، حقیقت طلبی، عدالت‌خواهی و دوری از ظلم، رسیدگی به داد مظلومان، آبادکردن بلادها، احیاای سیره نبوی، ایجاد اصلاحات واقعی، مبارزه با ظلم و فساد، اجرای فرمان الهی، ایجاد حکومت اسلامی و امر به نیکی‌ها و دوری از منکرات برخی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود.
تقی‌خانی تصریح کرد: هرچند حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش به شهادت رسیدند و نتوانستند اهداف خود را به طور کامل به مرحله اجرا برسانند ولی موفق شدند که اسلام را به رسیدن به مسیر حق سئق داده و مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کنند.
وی تشریح کرد: ما باید ازاخلاص و دیگر سجایای امام حسین(ع) درس بگیریم و حسین(ع) به معنای واقعی بنده و دلباخته خدا شد و خداوند به پاس این فداکاری‌ها و جان‌فشانی ها بیشترین عزت را به اباعبدالله‌الحسین(ع) عطا کرد.
این مسئول دین و سیاست را در ارتباط با یکدیگر دانست و گفت: کسی نمی‌تواند ادعای حسینی بودن کند ولی نسبت به دشمن و مفاسد اخلاقی موجود در جامعه بی‌تفاوت باشد چراکه ما هرگز عزای حسینی سکولار نداشته و نداریم.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین خاطرنشان کرد: توجه به اخوت و برادری میان همه افراد، رعایت اصل مساوات، موضوع فتوت و جوانمردی، رعایت تقوا و احکام الهی، توجه به عبادات و رضایت الهی، تاکید به ایمان واقعی، تقویت صبر و استقامت و اعتماد به نفس از دیگر درس هایی است که ما از واقعه عاشورا می گیریم.
تقی خانی در ادامه با اشاره به عبرت های واقعه عاشورا متذکر شد: لقمه حرام سبب سلطه شیطان و فراموشی یاد خدا می‌شود و کار به جایی می‌رسد که دیگر انسان صدای حق را نمی‌شنود و نسبت به دعوت و موعظه مومنین بی تفاوت است.
وی در خاتمه حب دنیا را سرمنشا بسیاری از مفاسد عنوان کرد و یادآور شد: عدم بصیرت نیز یکی از بزرگترین عبرت های ما از عاشورا است چراکه به گفته امام باقر(ع) عده‌ای کوته‌فکر بی بصیرت ریختن خون امام حسین(ع) را برابر با نزدیکی به خداوند می‌دانستند لذا باید بسیار هوشیار بود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها