خبرهای داغ:

اعضای پاکبان مهربان آبیکی اهدا شد

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تصادف پاکبان شهرستان آبیک در حین کمک به مصدومان یک تصادف جاده ای، منجر به مرگ مغزی و اهدای اعضایش شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۸۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمدرضا مدبر رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تصادف پاکبان شهرستان آبیک در حین کمک به مصدومان یک تصادف جاده ای، منجر به مرگ مغزی و اهدای اعضایش شد.
وی تشریح کرد: متوفی مرد ۴۰ ساله ای بوده که در ساعات خدمت خود یعنی بامداد ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ متوجه یک تصادف در اتوبان تهران – قزوین می شود و داوطلبانه به منظور نجات مصدومان، خود را به محل تصادف رسانده، اما متاسفانه خود دچار سانحه تصادف می شود.
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: این پاکبان فداکار به علت ضربه مغزی، در مرکز آموزشی – درمانی شهیدرجایی قزوین بستری شد و پس از حدود دو هفته اقدامات درمانی و تلاش هایی که برای نجات جان وی انجام شد، متاسفانه مرگ مغزی وی توسط پزشکان اعضای تیم پیوند معاونت درمان، تایید شد.
گفتنی است با تایید مرگ مغزی، خانواده متوفی برای اهدای اعضا پیکر وی اعلام رضایت کردند و پیکر ایشان برای اقدامات اهدا عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام و ۱۳ روز پس از تصادف، کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
طبق گزارش واحد پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این سومین اهدای عضو استان قزوین در سال ۹۶ بوده و دو اهدای قبلی، مربوط به دو مرد ۳۱ و ۵۵ ساله است.
6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها