خبرهای داغ:

ورود کمیسیون ماده ۵ استانداری برای تعیین زمین کتابخانه مرکزی

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌ها عمومی استان فارس با بیان اینکه پیگیری‌ها برای دریافت زمین کتابخانه هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و کمیسیون ماده ۵ استان، تکلیف این زمین مشخص شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۳۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

چهارمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس با حضور اعضای انجمن برگزار شد.

 روح‌الله منوچهری، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌ها عمومی استان فارس در ابتدای این نشست ضمن اشاره به مصوبات جلسات پیشین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس، اظهار داشت: کار خیر همواره نیک و پسندیده است به ویژه اگر در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد بر همین اساس تشکیل ماهانه جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را به فال نیک می‌گیرم.

وی با بیان اینکه در این جلسه یکی از خیرین فرهیخته استان فارس حضور دارد، افزود: شهرام یزدانی در حال حاضر با چندین کتابخانه عمومی شیراز و استان همچون کتابخانه عمومی شهید دستغیب، رئیسی، ابوریحان، اندیشه و غیره تعامل دارد و به صورت ماهیانه مبلغی را برای خرید منابع مورد نیاز کتابخانه‌ها اختصاص می‌دهد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌ها عمومی استان فارس همچنین با تصریح اینکه پیرو مصوبه انجمن درباره برگزاری جلسات انجمن خیرین شهرستانی، دو شهرستان فارس تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی آباده و جهرم ضمن شناسایی ظرفیت خیرین شهرستان‌های خود، در زمینه برگزاری این جلسه اعلام آمادگی کرده‌اند و نخستین جلسه خیرین شهرستانی در مهرماه با حضور مسئولان اداره کل و انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان آباده برگزار می‌شود. 

منوچهری با بیان اینکه پیگیری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برای دریافت زمین کتابخانه هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: این اداره کل پیگیر دریافت دو زمین برای ساخت کتابخانه است. یک زمین برای ساخت کتابخانه خیرساز که منابع ساخت آن تأمین شده است و تنها نیازمند دریافت زمین است و دیگری زمین کتابخانه مرکزی که هنوز مشخص نشده است و امیدواریم با همکاری استانداری و کمیسیون ماده 5 استان، تکلیف این زمین مشخص شود. 

وی با تصریح اینکه کتابخانه‌های عمومی در حال حاضر به تجهیزات و منابع نیاز دارند، خاطر نشان کرد: در جلسه انجمن خیرین کارگروهی به منظور جذب منابع و خیرین و انجام امور تبلیغاتی برای تشویق مردم به اهدای در حوزه کتابخانه‌ها تشکیل می‌شود که امید است با تشکیل این کارگروه خانواده خیرین کتابخانه‌ساز و کتابخانه یار استان گسترش یابد.

محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل ساخت کتابخانه در مناطق تاریخی و توریستی استان است، بیان کرد: در دو روستای گردشگری کمهر و برشنه در شهرستان سپیدان و شهر تاریخی مادر سلیمان، زمین برای ساخت کتابخانه توسط خیر اهدا شده اما هنوز هزینه ساخت آن تأمین نشده است. 

وی افزود: باتوجه به ضروریت ساخت کتابخانه در مناطق تاریخی و توریستی  نیاز است که انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در زمینه جذب خیر در این مناطق اقدام ویژه‌ای انجام دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها