خبرهای داغ:
جانشین لشگر 16زرهی استان قزوین:

نیروی زمینی ارتش طی دفاع مقدس در297عملیات شرکت کرده است

جانشین لشگر 16زرهی استان قزوین اذعان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تبیین و یادآوری رشادت‌ها، جان‌فشانی ها، آزادگی‌ها، اسارت‌ها و شهادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۵۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار دوم ستاد بهنام پیری جانشین لشگر 16زرهی استان قزوین، در نشست خبری با موضوع تودیع برنامه‌های هفته دفاع مقدس که صبح امروز در سالن جلسات شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و تسلیت آغاز ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در سراسر استان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تبیین و یادآوری رشادت‌ها، جان‌فشانی ها، آزادگی‌ها، اسارت‌ها و شهادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
این مسئول اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای انتقال مفاهیم دوران جنگ به نسل جدید و آیندگان است تا آن‌ها نیز از وقایع و اتفاقات دوران جنگ آگاه شوند.
جانشین لشگر 16زرهی استان قزوین تبیین کرد: خوشبختانه وحدت بسیار خوبی در خصوص هفته دفاع مقدس در سراسر کشور وجود دارد و همه‌جا صحبت از آینده کشور و نظام جمهوری بیان می‌گردد.
سردار پیری گفت: یک سال سپاه و یک سال ارتش بانی اصلی برنامه‌های 31شهریور ماه و هفته دفاع مقدس است و امسال این مسئولیت بر عهده سپاه می‌باشد لذا بیشتر برنامه‌های این هفته حول محور عزیزان سپاه رقم خواهد خورد.
وی در ادامه به تببین رئوس برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت و مطرح کرد: روز 31 شهریور، آغازین روز هفته دفاع مقدس بوده و به نام معنویت، اقتدار ملی ، وحدت ملی و سلامت نامگذاری شده و در این روز همه ارگان‌ها با ساز و برق به رژه می‌پردازند.
این مسئول متذکر شد: رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور اقتدار و توانایی‌های نظام را برای ملت ایران به نمایش می‌گذارد و به جهانیان ثابت می‌کند که همواره آماده بوده و در صحنه‌ها حضور دارند.
جانشین لشگر 16زرهی استان قزوین تصریح کرد: دومین روز از هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس مصادف شده است لذا نام علم و فناوری و جوانان و سربازان برای آن در نظر گرفته شده و در این روز شاهد حضور گسترده فرماندهان در مدارس و همچنین دیدار فرماندگان با سربازان خواهیم بود.
سردار پیری عنوان روز سوم را ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه بیان کرد و افزود: روز چهارم، روز اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی مردمی و اصناف است چراکه در دوران دفاع مقدس همه مردم و حتی افرادی که در پشت مرزها و در خانه‌هایشان بودند نیز نقش بسزایی را در پیشبرد جنگ داشتند لذا شایسته است از همه آحاد ملت تجلیل شود.
وی تشریح کرد: بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبار ستیزی و رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت عنوان روزهای پنجم و ششم این هفته است.
این مسئول در خصوص روز هفتم و هشتم این هفته خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، فرماندگان، عزتمندان و حماسه‌آفرینان و هم‌چنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دوران دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم از برنامه‌های در نظرگرفته شده در این دو روز است.
جانشین لشگر 16زرهی استان قزوین توضیح داد: شرکت در رژه روز جمعه، شرکت در نمازجمعه، شرکت در عزاداری های حسینی، برگزاری برنامه های فرهنگی به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان، پخش برنامه زنده اهرام سرخ، بازخوانی برخی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و هم‌چنین تقدیر از سرابازان نموانه برخی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که ارتش در آن حضور گسترده‌ای خواهد داشت.
سردار پیری در خاتمه بیان کرد: ارتش در 297 عملیات زمینی دوران دفاع مقدس شرکت داشته است که از این میان تعداد52 تای آن‌ها پدافندی و مابقی آفندی بودند و لشگر 16 زرهی افتخار آن را داشته است که 2680شهید، 1731جانباز، 276مفقودالاثر و 2200 آزاده را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کند.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها