مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خبر داد

برپایی 1088 پایگاه جمع آوری کمک‌های «جشن عاطفه‌ها» در استان مرکزی/4800 فرزند «محسنین» چشم انتظار یاری خیرین

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار جشن عاطفه‌ها گفت: 1088 پایگاه جمع آوری کمک‌های «جشن عاطفه‌ها» در استان مرکزی برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۷۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور برگزاری «جشن عاطفه‌ها» گفت: هرساله کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در آستانه سال تحصیلی جدید به منظور کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین، سازمان دانش‌آموزی اقدام به برگزاری «جشن عاطفه‌ها» می‌کند.

وی با یادآوری این مسئله که امسال 21‌امین جشن ملی عاطفه‌ها برگزار می‌شود، گفت: جشن عاطفه‌ها در دو مرحله و در روزهای 23 و 24 و همچنین در 19 مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و شعاری که امسال برای این جشن در نظر گرفته شده (مهر؛ در انتظار همدلی) است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: 44 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان مرکزی هستند که از این تعداد 38 هزار خانوار کمک معیشت دریافت می‌کنند و از این تعداد 22 هزار و 100 خانوار سرپرست زن هستند که شرایطی که در این خانواده‌ها حاکم است به مراتب متفاوت‌تر از دیگر خانواده‌ها است و نرخ فقر بالایی دارند.

موسی‌نژاد ادامه داد: اولویت کار ما باید این باشد که بتوانیم برای این افراد بستر مناسبی را مهیا کنیم تا بتوانند مانند دیگر افراد فرزند خود را با دغدغه کمتری از سایرین راهی مدرسه کنند.

وی افزود: کمیته امداد تلاش و شعار خود را در بحث توانمند‌سازی خانواده‌های تحت پوشش معطوف کرده است برای این منظور بایستی بستری ایجاد کنیم که نیازمندی مخاطبان نیازمند به دیگران کم شود و استقلال مالی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اقدامات فرهنگی کمیته برگزاری جشن عاطفه‌ها است که با این هدف که هیچ کس به خاطر مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز نماند برگزار می‌شود.

موسی‌نژاد با اشاره به تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار جشن عاطفه‌ها گفت: تعداد 138 پایگاه ثابت و سیار توسط کمیته، 28 پایگاه توسط بسیج و بیش از 170 مسجد و مرکز نیکوکاری و همچنین 754 پایگاه توسط آموزش و پرورش برای دریافت کمک‌ها ایجاد شده و در مجموع یک‌ هزار و 88 پایگاه ثابت و سیار آماده دریافت کمک‌های مردمی در ایام جشن عاطفه‌ها هستند.

وی افزود: بیش از 7 هزار  دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که نزدیک به دو هزار و 200 نفر از آنها را ایتام و حدود 4 هزار و 800 نفر از آن‌ها فرزندان محسنین هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان به جشن عاطفه‌ها توسط مردم استان کمک شد و هدفگذاری ما برای امسال یک‌ میلیارد و 500 میلیون تومان است ولی سخاوت مردم بیش از این است و امیدواریم بتوانیم کمک بیشتری را جذب کنیم.

موسی‌نژاد ادامه داد: حداقل برای هر دانش‌آموز باید یک بسته حمایتی به ارزش 200 هزار تومان تهیه کنیم که این مبلغ به مراتب برای دانشجویان تحت پوشش بیشتر است.

وی افزود: اصناف 2500 جفت کفش و اوقات و امور خیریه استان تامین بخشی از نوشت‌افزار دانش‌آموزان را تقبل کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها 19 مهرماه در سطح مدارس برگزار می‌شود که کمک‌های جمع‌آوری شده در مرحله دوم در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که در همان مدرسه یا دیگر مدارس شناسایی کرده‌اند، قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات