معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی

کمک‌های حاصل از پرداخت زکات مردم استان به بیش از 29 میلیارد ریال رسید

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در پنج ماهه نخست امسال 29 میلیارد و 833 میلیون ریال به عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۶۲۵۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

رمضانعلی جلالی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با تاکید بر اینکه پرداخت به موقع زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را مرتفع سازد، گفت: زکات از واجبات مالی و عبادی است که اگر به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

وی افزود: در مدت 5 ماهه نخست امسال مردم استان مرکزی 29 میلیارد و 833 میلیون ریال به عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که از این مبلغ 32 درصد در بخش پروژ ه‌های عام المنفعه و 68 درصد در امور محرومان هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی تامین جهیزیه، درمان بیماران، احداث، تعمیر مسکن مددجویان نیازمند، اطعام نیازمندان، تامین کمک معیشت و مخارج روزانه فقرا را از موارد مصارف زکات دانست و گفت: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات ثمرات مختلفی دارد.

جلالی ادامه داد: امیدواریم با حضورِ بیشتر در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات