خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقهیه سپاه امام سجاد(ع) قزوین:

از امام کاظم (ع) درس کظم غیظ بگیریم

مسئول نمایندگی ولی فقهیه سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: امام موسی کاظم(ع) در برابر ناملایمات و فشارهایی که حاکم آن زمان بر وی وارد می کرد، کظم غیظ داشت و با صبر و متانت با آنها برخورد می کرد.
کد خبر: ۸۹۱۶۲۲۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

 

حجت الاسلام حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقهیه سپاه امام سجاد(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج در قزوین با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) در سال ۱۲۸ق، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان به دنیا آمد و در سال ۱۴۸ق پس از شهادت پدرش، امام صادق(ع)، به امامت رسید.
وی افزود: دوران ۳۵ ساله امامت او با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود. او چندین بار از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ق در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید. با شهادت او، امامت به فرزندش علی بن موسی(ع) منتقل شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین یادآور شد: امام موسی کاظم(ع) در برابر ناملایمات و فشارهایی که حاکم آن زمان بر وی وارد می کرد، کظم غیظ داشت و با صبر و متانت با آنها برخورد می کرد.
این مسئول با اشاره به زندگانی این حضرت گفت: زندگانی امام کاظم با اوج قدرت خلافت عباسی همزمان بود و ایشان در برابر حکومت وقت، تقیه می‌کرد و شیعیان را نیز به این کار سفارش ‌می‌نمود.
عدالتی شربیانی تأکید کرد: امام موسی کاظم(ع) یکی از بهترین الگوهای صبر و ایستادگی است و جوانان با تاسی از این امام همام می توانند بر خشم خود غلبه کرده و حس همدلی در جامعه را افزایش دهند.
وی بیان کرد: امام کاظم(ع) نسبت به مناصب دنیوی بی رغبت بود و ایشان با تحمل سختی‌ها و مصیبت‌ها همواره از ارزش های اسلامی دفاع می کرد.
این مسئول ابراز کرد: مهم ترین پیام حبس امام(ع)، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ظالمان دانست بود که با این کار به پیروان خود نشان داد در مقابل استکبار باید ایستاد و اجازه نداد فتنه گران اساس اسلام و قرآن را نشانه بگیرند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) حافظ و تقویت کننده مکتبی بود که پدر بزرگوارش آن را پایه گذاری کرده بود.
4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها