خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد:

7 شهریور از نگاه تاریخ

هر روز از تاریخ و اتفاقات آن می تواند تاثیری بر زندگی بشر بگذارد که هرگز فراریی از آن نباشد
کد خبر: ۸۹۱۰۱۹۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، هر روز از تاریخ و اتفاقات آن می تواند تاثیری بر زندگی بشر بگذارد که هرگز فراریی از آن نباشد، از دست دادن یک انسان مهم، اغاز یک جنگ و گاهی کشف یک ماده مهم، لذا مرور وقایع خالی از لطف نخواهد بود:
نیروهای عراق با توپخانه و سایر سلاح های سنگین و پاسگاه های مرزی ایران را مورد تجاوز قرار دادند.(1353ش)
به مناسبت این تجاوز ایران به سازمان ملل شکایت برد
رحلت آيت ‏اللَّه "سيدمحمدتقي خوانساري" فقيه و مرجع عالي‏قدر تقليد(1371ق)
آيت اللَّه سيدمحمدتقي خوانساري در سال 1305ق در خوانسار به دنيا آمد. پس از تكميل مقدمات علوم در زادگاه خود، رهسپار حوزه‏ي نجف گرديد و در حلقه‏ي درس آخوند خراساني، سيدمحمدكاظم يزدي، ميرزاي ناييني و آقاضياء عراقي جاي گرفت. با شروع جنگ جهاني اول، به صف راهيان جهاد پيوست و در كنار ديگر بزرگان از كيان اسلامي به دفاع برخاست و در اين راه متحمل چهار سال اسارت گرديد. وي پس از بازگشت به خوانسار، در درس آيت اللَّه حائري يزدي شركت جست و مورد توجه خاص استاد قرار گرفت. آيت اللَّه خوانساري پس از ارتحال مؤسّس حوزه‏ي علميه‏ي قم، به همراه آيات عظام حجت كوه كمره‏اي و صدر، مسؤوليت حوزه و رهبري ديني مردم را به عهده گرفت. نماز باران ايشان در زمان حضور متفقين در ايران در سال 1320 ش و استجابت دعاي باران، زبانزد خاص و عام است. در سال پاياني عمر شريف ايشان، به خواست مردم همدان،جهت سپري كردن تابستان راهي آن شهر شد و با استقبال مردم مواجه گرديد. سرانجام در يكي از روزهايي كه براي برپايي نماز جماعت راهي مسجد جامع همدان بود، دچار حمله‏ي قلبي گشت و در هفتم ذي‏الحجه ‏ي سال 1371 ق به احرام جانان درآمد و در 66 سالگي لبيك گويان به سراي دوست شتافت. پيكر مطهر وي پس از تشييعي باشكوه در جوار استادش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) دفن شد.
آزمايشِ پنهانی اولين بمب هسته‏اي اتحاد جماهير شوروی (1949م)
چهار سال پس از بمباران هسته‏اي هيروشيما و ناكازاكي توسط امريكا، با آزمايش نخستين بمب هسته‏اي شوروي در 29 اوت 1949م، سلاح هسته‏اي از انحصار امريكا خارج شد و ميان امريكا و شوروي توازني به وجود آمد كه توازن وحشت نام گرفت. در اين وضعيت، هر طرف به دليل هراس از حمله اتميِ طرف ديگر، از به كارگيري سلاح هسته‏اي خودداري مي‏كرد. از آن پس امريكا و شوروي به جنگ تبليغاتي عليه يك‏ديگر روي آوردند كه ميانِ دو بلوك شرق و غرب ادامه داشت. اگر چه با اضمحلال اتحاد جماهير شوروي، تهديد سلاح هسته‏اي كاهش يافت اما هنوز اين تهديد به ويژه از جانب دولت‏هايي هم‏چون امريكا و رژيم صهيونيستي، عليه كشورهاي مستقل و مخالف با سياست‏هاي توسعه طلبانه آن‏ها، ادامه دارد.
1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها