خبرهای داغ:

روزشمار ایام الله دفاع مقدس در شهریور ماه

شهریور ماه یادآور دفاع جانانه، اقتدار و استقامت یک ملت است.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۵۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

روزشمار ایام الله دفاع مقدس در شهریور ماهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نگاهی گذرا به شهریور ماه و عملیات‌های دلاورمردان همدانی و تویسرکانی در دفاع مقدس خواهیم داشت.

ایام الله دفاع مقدس در شهریور ماه:

 یکم شهریور ماه:

* سال 65 عملیاتی در جزیزه مجنون تحت عنوان عملیات انصار توسط دو گردان از لشکر 32 انصار الحسین(ع) رزمندگان همدانی با پیروزی اجرایی شد.

هشتم شهریور ماه:

* سال 60 شهادت دو یار با وفای انقلاب شهیدان رجایی و باهنر و به پاس قدردانی این مردان عمل به نام روز دولت نامگذاری شد.

دهم شهریور ماه:

* سال 65 در ادامه عملیات والفجر 9 در بلندی‌های «حاج عمران» با هدف دسترسی به قله‌های 2435 و 2519  و اهمیت موضوع با رمز مقدس «یا حسین(ع)» عملیاتی تحت عنوان کربلای 2 اجرا و همه اهداف تثبیت شد و روح شهید والا مقام «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا بهشتی شد.

یازدهم شهریور ماه:

*سال  60 برگ دیگری ورق خورد و یوم الله دیگری متولد شد و عملیاتی بنام شهیدان رجایی و باهنر توسط رزمندگان استان همدان و با هماهنگی دیگر نیروها در جبهه میانی، مبارزه ای جانانه مقابل تیپ‌های کماندویی و زرهی بعثیان که رزمندگان اسلام خوب درخشیدند و به ارتفاعات قراویز و بازی دراز فاتح شدند.

* در همین روز سال 60 عملیات نصر در منطقه خوزستان به منظور انهدام نیروی بعثیان در حوالی سوسنگرد اجرایی شد و آنچه مد نظر بود به دست آمد.

* از دیگر حماسه ی این روز در سال 65 اجراء عملیاتی تحت عنوان کربلای 3 جهت دسترسی به سکوهای نفتی الامیه.

هجدهم شهریور ماه:

*سال 58 روز سرنوشت‌ساز شهر سردشت در محاصره کامل دشمنان فریب خورده بود نیروها برای آزادسازی از طریق زمینی و گذر از جاده‌های پر از مانع و گردنه‌های صعب العبور بانه به طرف سردشت به فرماندهی شهید «چمران»، شهید «صیاد شیرازی»، «فتح الله جعفری» و «رحیم صفوی» با پشتیبانی هوانیروز قهرمان گردان‌ها را هدایت که متاسفانه اتفاقی ناگوار پیش آمده بود چند روز جلوتر 52 پاسدار اعزامی از اصفهان که برای نجات مردم مظلوم این خط آمده بودند در محلی بنام دارساوین در محور بانه سردشت به شهادت می رسند. روحشان شاد و یادشان گرامی.

* در همین روز سال 64 عملیات قادر با رمز مقدس «یا صاحب الزمان(عج)» در جبهه های شمالغرب با فرماندهی ارتش و چند یگان از سپاه پاسداران در محورهای اشنویه و پیرانشهر با هدف دسترسی به ارتفاعات مهم این محل و قطع راهای تدارکاتی دشمن اجرا شد.

بیست وششم شهریور ماه:

* سال61 عملیات ایذایی به منظور فریب دشمنان با نام مقدس «یا حسین  ابن علی(ع)» در منطقه عمومی ایلام و ارتفاعات میمک اجراء شد.

بیست و هفتم شهریور ماه:

* سال 60 که مصادف بود با هفتمین روز شهادت دومین شهید محراب «آیت الله سید اسداله مدنی»عملیاتی در جنوب کشور با هدف آزادسازی سوسنگرد و دهلاویه بنام عملیات «مدنی» اجرا شد

* در همین روز سال 66 عملیات «ظفر یک» در شمال غرب به منظور انهدام نیروی دشمن با موفقیت به پایان رسید.

سی و یکم شهریور ماه:

*سال 59 حدثه ای تلخ‌تر از همه ساعت 2 بعد از ظهر که مصادف بود با ماه رمضان 1400 ه.ق تنها یک روز مانده بود به بازگشایی مدارس دشمنان انقلاب اسلامی که از ماه‌ها پیش‌تر جنگ‌های داخلی و توطئه‌های بسیار را بر ما تحمیل کرده بودند و چندین استان و شهر را به آتش کشیده بودند. جنگ را از طریق مرزها با هجوم سراسری ارتش بعث با حمله هوایی به 19 شهر از زمینی و دریا حملات گسترده‌ای خود را با سه سپاه مجهز به طول جغرافیایی 1400 کیلومتر با حمایت مستقیم چندین کشور به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و هر آنچه رامی دیدند  به آتش کشیده و آمدند تا بمانند و چقدر نادان و احمق و سیه روز بودند که نمی‌دانستند که حماسه آفرینان این سرزمین علمداران و پرچمداران حضرت مهدی(عج) در مقابل آنها ایستادند و ثابت کردند که «نحن صابرون – نحن قادرون».

دفاع مقدسی پیش آمد و رزمندگان و شهدا و ایثارگران آنها که در دانشگاه کربلا درس را آموخته بودند با شجاعت صداقت و مردانگی عاشورایی دفاع کردند و آتشی را که دشمن روشن کرده بود خودشان در آن سوختند و با خفت و خواری و ذلت عقب نشینی کردند و نهایتاً سربلندی و عزت و پیروزی با فداکاری ملت ایران در تاریخ به ثبت رسید و چراغ راهی پر افتخار برای آیندگان شد.

راوی:جلیل سوری

انتهای پیام/

ارسال نظرات