خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی با کسانی که مخل امنیت هستند مقتدرانه برخورد می کند، گفت: نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که یکسری افراد در شهرها و مرزها ناامنی در کشور ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۹۰۹۴۵۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

نیروی انتظامی با کسانی که مخل امنیت هستند مقتدرانه برخورد می کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسین اشتری امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و سردار شهید «همدانی» اظهار داشت: سردار «همدانی»  همواره آماده شهادت و یک الگو اسوه و نمونه ای بود که در دوران مجاهدت خدماتی را در راستای ایجاد امنیت و حفظ ارزش‌ها ارائه می داد  و بعد از شهادتش  خون پاکش تحولی ایجاد کرد و موجب ارتقای روحیه معنوی و جهادی در کشور و به خصوص در استان همدان شد.

وی در تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی»، از اخلاص ایشان به عنوان یک ویژگی بارز نام برد و عنوان کرد: صفات بارز ایشان عشق به ولایت بود و همواره  خود را سرباز ولایت و مقام معظم رهبری می دانست و  بسیار مشتاق خدمت کردن بود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه استان همدان در طول انقلاب و دفاع مقدس و در کمک و فرستادن نیرو به جبهه های مقاومت پیشتار بوده است، گفت : این خدمات ارزشمند همواره قابل تقدیر است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید «حججی» با بیان  اینکه کار برای  خدا عزت به ارمغان می‌آورد، افزود: شهید «حججی»  جوان ۲۵ ساله از اصفهان  به صدها کیلومتر دورتر از مرزها برای دفاع از ارزش ها، کشور و حریم اهل بیت(ع) اعزام شد که  خبر شهادتش در داخل و خارج کشور انعکاس عجیبی  پیدا کرد و آنچنان تاثیری داشت که  کارهای دشمنان نظام خنثی شد.

سردار اشتری  با اشاره به ضرورت پاسداشت خون شهدا و حرکت در مسیر آنها عنوان کرد: باید از شهدا درس بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  که  نیروی انتظامی  مظهر اقتدار ملی  است،  بیان داشت: باید تراز نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی و پلیس جمهوری اسلامی در شأن و منزلت و جایگاه جمهوری اسلامی باشد.

وی با  بیان اینکه  اقتدار باید توأم با رأفت، مهربانی و عدالت باشد، گفت:  امام خامنه ای(مد ظله العالی)  نیروی انتظامی را توأم با مهربانی می داند که  نیروی انتظامی  در راستای پیروی  از منویات ایشان همواره سعی کرده در انجام ماموریت های خود این مهم را اجرا و عملیاتی کند.

* وظیفه نیروی انتظامی  حفظ و ارتقای امنیت، آرامش و آسایش در کشور

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی انتظامی با کسانی که مخل امنیت هستند مقتدرانه برخورد میکند، تصریح کرد: نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که یکسری افراد در شهرها و مرزها ناامنی  در کشور  ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها بر این مطلب تاکید  شده که نباید ذره‌ای از اقتدار نیروی انتظامی کاسته شود بلکه روز به روز مستحکم و قوی باشد، عنوان کرد: امروز  جمهوری اسلامی ایران بیش از 8 هزار و 700 کیلومتر مرز دارد  که  نیروی انتظامی در آنجا مستقر و از مرزها دفاع می‌کند و با کمک  و مسئولیت سپاه و بسیج  و سربازان گمنام امام زمان(عج)  در مرزها اجازه  ورود اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به کشور را نمی دهد.

سردار اشتری با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت نیروی انتظامی با بیان اینکه در کشور هیچ سازمان و نهادی وجود ندارد که  همچون نیروی انتظامی  به  صورت 24 ساعته  خدمت ارائه دهد، گفت: مردم در طول روز به  انواع مختلف  با نیروی انتظامی  در ارتباط هستند که  باید آنها را  تکریم و خدمات ارزشمند  ارائه دهیم.

وی وظیفه نیروی انتظامی  را حفظ و ارتقای امنیت، آرامش و آسایش در کشور معرفی کرد و  بیان داشت: امنیت بالاترین نعمت برای مردم  یک کشور است و به اندازه اهمیت این ماموریت  و هدف بزرگ،  نیروی انتظامی باید  این ظرفیت را داشته باشد  تا بتواند کارهای بزرگ و اقدامات ارزنده و شایسته  انجام دهد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات  نیروی انتظامی در تامین امنیت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت :  انتخابات 29 اردیبهشت ماه بسیار حساس بود و تمام کشورهایی که به نوعی  توجه ای به کشور ایران  داشتند نگران امنیت بودند و به دنبال این بودند که ناامنی را به وجود بیاورند.

وی با بیان  اینکه از  یک سال  قبل از انتخابات برنامه‌ریزی  لازم برای ایجاد امنیت در انتخابات صورت گرفت، گفت: ما منطقه را ترسیم کرده بودیم و وضعیت نامناسبی ایجاد شده بود  به طوری که تحرکات گروه های تکفیری و ضد انقلاب  در بعضی نقاط قابل مشاهد ه بود ولی با تاکیداتی که امام خامنه ای(مد ظله العالی) بر روی حفظ امنیت  در برگزاری انتخابات داشتند و این بر عهده نیروی انتظامی محول شده بود توانستیم در سراسر کشور انتخابات  را به خوبی برگزار کنیم.

سردار اشتری با  بیان اینکه  در قبل، حین و بعد از انتخابات نیروی انتظامی با تمام قوا و ظرفیت و بدون ایجاد شائبه طرفداری در کشور توانست امنیت را  ایجاد کند، افزود: البته در این خصوص از ظرفیت و نیروی سپاه و بسیج و در برخی نقاط از وجود نیروهای ارتش استفاده کردیم  که بسیار موثر بود.

* نیروی انتظامی مسیر حرکت درست و روبه جلو  دارد 

وی اضافه کرد: در جریان انتخابات  با اطلس تهدیدات و آسیب ها و چالش های انتخابات که دراختیار داشتیم در نقاطی که در سال های قبل درگیری  وجود داشت مدیریت و به کمترین حد خود رسید که کار بسیار بزرگ و ارزنده ای بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف، تعطیلات نورزو  در شب های قدر که  اکثریت مردم بیرون از منازل بودند و امنیت آنها مهم بود، تصریح کرد:  این امنیت حاصل و  اتفاق خاصی حادث نشد  و در اقدامت تروریستی 17 خرداد به مجلس و مرقد امام(ره) سریعا برای مقابله با  آن وارد شدیم و اتفاق خاصی  رخ نداد.

وی در ادامه سخنان خود  امنیت جمهوری اسلامی ایران  را یک امنیت مثال‌زدنی، پایدار  و با ثبات دانست و یادآور شد:  این امنیت را مدیون خون پاک شهدا، هدایت‌های معظم رهبری و انسجام ایجاد شده در بین نیروهای مسلح و مجموعه دستگاه‌های قضایی هستیم که باید قدردان این نعمت باشیم.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه هماهنگی  و تعامل لازم بین نیروی انتظامی و شورای تامین استان  همدان ایجاد شده است، افزود : استان همدان به دلیل نزدیکی با  استان های مرزی  می‌تواند تهدیداتی را داشته باشد اما خوشبختانه  به واسطه همکاری خوبی که در استان شکل گرفته شاخص های امنیتی و انتظامی در  این استان ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه  در اکثر شاخص‌های امنیتی  وضعیت بسیار خوبی  به وجود آمده است، عنوان کرد:  در بحث امنیت عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی  و اخلاق در استان اقدامات خوب و موثری شکل گرفته  است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با  بیان اینکه  نیروی انتظامی وضعیت مناسبی در استان و کشور دارد، تصریح کرد:  نیروی انتظامی مسیر حرکت درست و روبه جلو  دارد  که البته  با کمبودها و خلأهایی  وجود دارد که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.

* اعتماد مردم بالاترین سرمایه نیروی انتظامی

وی با اشاره به اینکه اهداف و آرمان ما دفاع از ارزش‌ها و حمایت از مردم و پیمودن راه  در مسیر انقلاب و ولایت است، بیان کرد:  نیروی انتظامی یک مجموعه انسان محور و جامعه محور است   که مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی و مردم هستند چراکه در درون سازمان بر نیروی انسانی و در جامعه بر مردم تکیه می کنیم.

سردار اشتری  اعتماد مردم را بالاترین سرمایه نیروی انتظامی دانست و با اشاره به افزایش شاخص  مقبولیت و محبوبیت نیروی انتظامی نسبت به سال های گذشته گفت: هر اندازه که این شاخص‌ها در جامعه افزایش یابد به تبع آن احسا س امنیت  آرامش و آسایش در کشور افزایش خواهد یافت که امیدواریم  بتوانیم با همت همگانی  این موضوع را بهتر و با سرعت بیشتر ادامه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با  اشاره به آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان همدان، ضمن تقدیر از اقدامات و مجاهدت سردار مهدیان نسب در کسوت فرماندهی  تصریح کرد: ایشان از فرماندهان خوب، لایق ، ولایی، متدین و اهل تعامل و مردمی  است که در سنوات گذشته  این را ثابت کرده و اقدامت موثری انجام داده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه  در طول سه هفته اخیر در  10 استان جابجایی فرماندهان انتظامی را داشته‌ایم،  خاطرنشان کرد:  این تغییرات ابتکار عمل و تسریع درانجام امور و ماموریت ها را به دنبال دارد  و فرمانده جدید ابتکاری را برای تسری بخشیدن در رسیدن به اهداف خواهد داشت.

وی اضافه کرد :  امروز تمام  وظایف و برنامه های ناجا در  برنامه ششم توسعه مشخص شده و باید فرماندهان با ابتکار عمل  آنها در استان ها اجرایی کنن و در روند آن سرعت را افزایش دهند.

وی با معرفی سردار کامرانی  به عنوان فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد:  عملکرد ایشان و تمام فرماندهان انتظامی بسیار رضایت بخش است و ایشان در طول خدمت خود  در استان البرز اقدامات شایسته ای انجام داده و بسیار وقت گذار و اهل تعامل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات