خبرهای داغ:
گزارشی از طرح هجرت دانش آموزی شهید حججی در دبیرستان شهید آشتاب تبریز؛

مردانی کوچکی که با «هجرت سه» مشق مردی می کنند

دوران دانش آموزی از آن دوران پر شور و حال و انگیزه ای است که هر یک از دانش آموزان در آن همراه همه شینطنت های دانش آموزی دنبال علائق خود در کنار تحصیل به خصوص در زمان فراغت هستند.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۰۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دوران فراغتی که می تواند فرصتی برای فراگیری مهارت، تقویت استعدادها و سپری کردن اوقات در قالب تفریح های مختلف باشد ولی عده ای از این دانش آموزان این دوران را مردانه در دوران دانش آموزی خود ثبت می کنند.

مردان کوچکی که در امتداد مسیر مردان کوچک دوران دفاع مقدس آستین همت بالا زده اند تا در کمک به بازسازی، بهسازی و زیباسازی مدارس خود نقش آفرین باشند، دانش آموزانی که در اردوهای «هجرت سه» مردی را مشق می کنند تا عشق خود را به مردان مدافع حرمی چون شهید حججی نشان دهند.

آری اینجا دبیرستان شهید آشتاب تبریز است، دبیرستانی که در آن تعدادی از دانش آموزانش به یاد شهید حججی هجرت کوتاه خود را از خانه تا مدرسه کشیدند تا جا پای شهدایی چون شهید فهمیده و محمدی و ... بگذارند و نشان دهند که انقلاب هنوز مردان کوچکی را در خود تربیت می کند که آینده اش با آن ها درخشان تر از امروز باشد.

گوشه ای از مدرسه دانش آموزان جدول های باغچه ها را رنگ آمیزی می کنند و در کنار هم تجربه های ساعتی خود را با هم در میان می گذارند، گوشه ای دیگر عده ای از دانش آموزان جملاتی قصار را از بزرگان بر سینه دیوار به تحریر می کشند تا آغاز سال تحصیلی فضای مدرسه دل انگیزتر از سال گذشته باشد.

و پشت ساختمان مدرسه، عده ای دیگر در حال خاکبرداری از قسمت پشتی دبیرستان هستند تا بتوانند آن جا را تعمیر و بازسازی و برای روزهای نه چندان زیاد مانده به سال نو تحصیلی آماده کنند.

حس اینکه این نوجوانان با دستان کوچک این چنین صادقانه و خالصانه کمر همت بسته اند تداعی روزهای آغاز انقلاب و دوران دفاع مقدس را آسان تر می کند و همه را مصمم به اینکه با وجود این چنین آینده سازانی کار دشمن سخت خواهد بود.

همین بهانه گفتگوی ما با مدیر دبیرستان شهید آشتاب می شود، پای صحبت هایش می نشینم. آقای بینش از تدوام راه شهدا می گوید و زمان حساس فعلی و ادامه می دهد: دانش آموزان این دبیرستان در همه برنامه های ارزشی و بسیج فعالیت جدی و چشمگیری دارند.

وی می افزاید: برنامه های مختلفی را برای تعمیق معرفت دانش آموزان و انتقال ارزش های انقلاب داریم و جای بسی خرسندی است که دانش آموزان نیز از آن استقبال می کنند.

بینش اضافه می کند: طرح هجرت نیز از جمله برنامه هایی است که دانش آموزان در بازسازی و زیباسازی دبیرستان مشارکت دارند و این همکاری موجب مسئولیت پذیری و انسجام آن ها در کار گروهی می شود.

این مدیر بسیجی تاکید می کند: امروز انسجام، همدلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان برای ورود به جامعه از هر زمان دیگری مهم بوده و ضرورت دارد اولیای مدارس و والدین به آن ها توجه کرده و مسئولان نیز در این خصوص برنامه ریزی و سیاست گذاری داشته باشند چراکه آینده سازان کشور همین دانش آموزان هستند.

بینش با بیان اینکه خود را بسیجی و خادم دانش آموزان می داند نسبت به همکاری و همراهی خود برای اجرای برنامه های بسیج و تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در کنار دانش آموزان اعلام آمادگی کرد.

صحبت هایم با مدیر دبیرستان پایان یافت ولی دانش آموزان نوجوانی که هر یک گوشه ای در حال کار مردانه خود هستند حاضر به حرف زدن نشدند چراکه می دانند در عملشان همه گفته هایی است که نگفتند.

رقیه غلامی

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار