آیین گرامیداشت روز مسجد در شهرستان خوی برگزار شد

حجت السلام اكبري از مدرسین حوزه و دانشگاه شهرستان خوی گفت: اصلیترین عامل ارتقای میزان اعتقاد ایمان، بصیرت و آگاهی مردم به ارتباط بیشتر مردم با مساجد و اماکن بستگی دارد.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۸۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام اکبری از مدرسین حوزه و دانشگاه شهرستان خوی در آیین گرامیداشت روز مسجد  و در جمع مسئولین و مردم این شهرستان  كه در مسجد فاطمه ازهرا قمسال برگزار شد، مسجد را مهمترین سنگر در برابر هر نوع تهدید و توطئه عنوان و افزود: امروزه دشمن به‌دنبال آسیب‌زدن به قلب انقلاب و اسلام یعنی همین مساجد  است.

وی خاطرنشان کرد:  ترسی که دشمنان از فعالیت مساجد دارد باعث می شود که این مکان ها را مورد تخریب قرار دهد و با فریب و دسیسه هایی جوانان را از این مکان ها دور نگه دارد.

اکبری در ادامه اظهار داشت: کارکرد عبادی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای از جمله مهمترین کارکردهای مسجد است که باید به درستی از این ظرفیت‌ها در راستای گسترش ارزش‌های اسلامی در جامعه از آن‌ها بهره گرفت.

وي در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  افزود:شهدای ما از دل مساجد پرورش یافتند و امروزه که جنگ نرم است ما باید برای جذب جوانان در مساجد اهتمام و وحدت بیشتری داشته باشیم.

 حجت الاسلام ملك خواه امام جماعت مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان خوی نیز در ابتدا ضمن بیان عملکردی از برنامه های مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س)  عامل موفقیت مسجد را ارتباط و تعامل با همسایه های مسجد و جوانان عنوان و افزود: باید این را بدانیم که مسجد تنها برای برپایی نماز نیست بلکه باید یک مجتمع فرهنگی با امکاناتی مانند کتابخانه باشند که برنامه‌های متنوعی در آن در جهت بیداری جوانان و جامعه برگزار می گردد.

 

ارسال نظرات