خبرهای داغ:
هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی مسجد

تكریم روز جهانی مسجد در زیباترین مسجد فارس برگزار می‌شود

هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل‌بیت (ع)» در مسجد نصیرالملك شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۴۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

جواد یزدانی مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف فارس گفت: در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل‌بیت (ع)» در روز دوشنبه، 30 مردادماه در زیباترین مسجد فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: زمان این مراسم ساعت 8 صبح و مکان آن مسجد نصیرالملک یکی از مساجد تاریخی شیراز است که در این برنامه واحد گردشگری، مذهبی و بین‌المللی این مسجد موقوفه نیز افتتاح خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: در این همایش امیرحسین حکمت نیا مدرس دانشگاه، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف فارس، شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس و محمد نعمتی هنرمند نامی قرآنی استان فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.

مسئول روابط عمومی اوقاف فارس در پایان ضمن اشاره به زیبایی‌های مسجد نصیرالملک افزود: این مسجد معروف به مسجد صورتی، از دیدگاه کاشی‌کاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و ازنظر ساختما‌ن‌سازی به‌ویژه کاشی‌کاری و مقرنس بی‌مانند است که البته زیبایی این مسجد تنها به معماری آن نیست، بلکه به هفت‌رنگ درخشانی که از تابش نور خورشید در شبستان‌های این مسجد در هنگامه ظهر پدیدار می‌شود به‌طوری‌که این مسجد را از زیباترین مسجد ایران نامیده‌اند و تماشای آن با شیشه‌های رنگی، طاق‌های بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایش، یکی از آرزوهای هر جهانگردی به‌حساب بیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها