خبرهای داغ:
دودانگه، آزاده سرافراز:

هدف که خدا باشد، در راه او همه چیز شیرین می شود

برنامه پیاده روی و خاطره گویی به مناسبت تجلیل از آزادگان شهرستان تاکستان در امامزاده سید علی شارینی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۷۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ،26 مرداد برنامه پیاده روی و خاطره گویی به مناسبت تجلیل از آزادگان شهرستان تاکستان در امامزاده سید علی شارینی برگزار گردید.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان در وصف رشادت های آزادگان و ولایت مداری آنها گفت: رهبر انقلاب فرمودند آزادگان آبروی ملت را حفظ کرده اند ، که این به ولایت مداری و پیابند بودن به عهدی که با امام راحل بستند سرچشمه می گیرد و همچنین امام (ره) گفتند که هنگام آزادی آزاده ها که اگر من نبودم به آنها بگویید همیشه به فکر شما بودم.

در ادامه برادر آزاده آقای دودانگه از خاطرات خود گفت: خاطرات اسارت برای ما همه اش شیرین بود چون هدف خدا بود و بس،و انشا الله خداوند نصیب هیچ کس نکند.

همانگونه که حضرت زینب(س) در واقعه کربلا  گفتند: من جز زیبایی چیزی ندیدم.

ایشان بیان کرد: در اردوگاه عراق آزادگان ما طبق آیه شریفه قرآن به وظیفه خود عمل کردند و ثابت قدم بودند و زمان اسارت تمام هم و غم بعثی ها این بود که ما را از دین و انقلاب بر گردانند با هر وسیله و ابزاری که داشتند شکنجه میکردند .

جالب است بدانید چون من مسئول پخش غذا بودم و خورشت ما هم لوبیا بود آنها را شمردم که برای هر فرد 15 عدد لوبیا میرسید و غذا به اندازه ای بود که زنده بمونیم.

ادامه خاطرات را برادر آزاده آقای نقوی بیان کردند: ما زمانی که از اتوبوس پیاده شدیم و از ما پذیرایی کردند(تونل مرگ)بعد از مدتی از ما خواستند شن های محوطه را به بیرون انتقال دهیم که حدود 22 کامیون می شد و ما به وسیله تکه های پتو ریگ ها را بیرون می دادیم مسئول ما یک ارتشی مقرراتی بود که به من گفت با نظم برید من هم که تحملم را از دست داده بودم به دلیل ضعف و بیماری او را زدم که دیگه بچه ها رو اذیت نکنه ولی بعدش به اندازه کافی مرا شکنجه کردند.

گفتنی است در خاتمه این مراسم از آزاده های گرامی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها