نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

مجلس در بررسی صلاحیت وزرا دقت کند/دولتمردان برای خدمت به مردم کمر همت ببندند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مایندگان با شناخت کافی به وزاری پیشنهادی رای اعتماد دهند و بعد از انتخاب آنان نیز با جدیت بر کار وزرا نظارت داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۲۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: چنانچه این مهم در جامعه کمرنگ شود لغزش‌های فراوانی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تقوا به مانند گوهری است که جان، فکر، قلم و فکر انسان به وسیله آن صیقل داده می‌شود، باید خودمان بستر تقوا را فراهم کنیم و از خداوند در این زمینه استمداد بخواهیم .

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به 25 ذی‌القعده و روز دحوالارض گفت: دحوالارض روزی است که زمین از خانه کعبه شروع به گسترش کرده و ائمه و بزرگان دینی نیز اعمالی را برای این روز بیان کرده‌اند، در دعای این روز از خدای متعال می‌خواهیم که ما را در زمره بندگان خوب خود در دوری از گناه قرار دهد همچنین برای نابودی حکومت ظالمین و برپایی حکومت صالحین و تعجیل در فرج حصرت صاحب الزمان(عج) دست دعا بر می داریم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به هفته دولت هم اشاره کرد و گفت: هفته دولت مصادف با سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است، شهیدان رجایی و باهنر بزرگترین الگوی خدمتگذاری در جامعه ایران اسلامی هستند و دولتمردان ما باید با الگو قرار دادن آنان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: دولتمردان و نمایندگان ملت باید بدانند که رفتار و عملکرد آنها همواره مورد توجه مردم قرار دارد و باید با تمام وجود در راستای توسعه و آبادنی کشور هم در امور داخلی و هم در امور بین المللی گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دولتمردان باید کمر همت را برای خدمت به خلق ببندند و به وظیفه و تکلیف خود طبق قوانین و موازین اسلامی عمل‌ کنند، امام (ره) نیز در همین راستا قدم برداشتند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انسان تکلیف گرایی بودند و انقلاب بر اساس تکلیف‌گرایی شکل گرفت، بیان کرد: همه مسئولین هم باید تکلیف‌گرا باشند. مسئولین باید توجه داشته باشند که اصول انقلاب و اصول امام و شهدا و رهبری را فراموش نکنند و بر اساس اصول انقلاب کارهای خود را به پیش ببرند.

وی به انتخاب کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: نمایندگان با شناخت کافی به وزاری پیشنهادی رای اعتماد دهند و بعد از انتخاب آنان نیز با جدیت بر کار وزرا نظارت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی با چشم تیزبین خود باید از بروز نارسایی‌ها و فساد در دستگاه های اجرایی جلوگیری کنند. با وجود اینکه دستگاه‌های نظارتی فعالیت گسترده‌ای دارند‌، اما به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها با بهانه‌تراشی وظیفه خود را بدرستی انجام نمی‌دهند و برخی خود دچار تخلف هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ابلاغ حکم اعضای ششمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این مجمع پارلمان بسیار قدرتمندی است که به صورت فراجناحی مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند و به عنوان پادگان حل معضلات نظام در شرایط ویژه اقدام کرده و به تقویت نظام کمک می کند.

وی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: این شهدا در خانواده‌هایی که تمام وجودشان ایمان و اخلاص است پرورش یافته اند و تمام وجودشان از تقوای الهی لبریز است. آفرین بر پدر و مادری که چنین فرزندی را تربیت کرده است.، شجاعت شهید حججی باعث شده که بنده به عنوان یک طلبه احساس حقارت کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد، افزود: دشمن با شهادت حججی نشان داد که هنوز دست از جنایت‌های وحشیانه خود برنداشته است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در پایان به کودتای 28 مرداد اشاره کرد و گفت: آمریکای جنایتکار و انگلستان در این کودتا با حمایت از محمدرضا شاه پهلوی، دولت دکتر مصدق را سرکوب و برای 25 سال دیگر ملت ایران را اسیر استبداد و سلطه طلبی خود نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات