خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد قزوین:

آزادگان وارثان بزرگ شهیدان هستند

مدیرکل بنیاد قزوین گفت: آزادگان ما وارثان بزرگ شهیدان هستند و مانده‌اند تا راه آنها را به جامعه‌ی امروز یادآوری کنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۶۰۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آزادگان همان طور که امام خمینی(س) فرمودند "اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی بودند و آزادگان جهان آن را زمزمه می‌کردند، آزادگانی که فارغ‌ از هر گونه وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها با ارادت مظلومانه خود ندای آزادمردی را به گوش همه جهانیان رسانیدند".
وی افزود: آزادگان ذخایر بزرگ خداوند و ثروت عظیم برای جمهوری اسلامی هستند که در چنگال رژیم بعث عراق اسیر و سال‌ها در رنج و سختی زندگی کردند.
حقایق‌پور گفت: اگر چه آزادگان ما در طول سال‌ها اسارت به خودسازی پرداختند ولی بازماندگان این عزیزان به ویژه همسران، فرزندان و والدین آنها، سال‌های سخت و پر مشقتی را سپری کردند.
این مسوول افزود: آزادگان ما وارثان بزرگ شهیدان هستند و مانده‌اند تا راه آنها را به جامعه‌ی امروز یادآوری کنند، در واقع انتظار امروز آزاده‌ها همچون انتظاری است که شهدا در وصایا برای حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه داشتند، لذا بایستی دستاوردهای عظیم آنها را ارج بنهیم و قدرشان را بدانیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: استان قزوین همان گونه که در دوران جنگ تحمیلی و قبل از آن شهدای ممتازی را تقدیم انقلاب کرده، در همان ایام نیز سرآمدان و آزادگانی از این دیار تقدیم جمهوری اسلامی نموده است.
وی گفت: شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، رهبر اسرا و آزاده‌ای که توسط امام خمینی(س)، لقب سید آزادگان را به خود اختصاص داد، اگر در طول دوران اسارت رزمندگان ما در اردوگاه‌های حزب بعث حضور نمی‌یافتند قطعا صدمات جبران‌ناپذیری به آزاده‌ها و کشور ما وارد می‌شد.
حقایق‌پور افزود: شهید ابوترابی‌فرد زبانزد همه آزادگان ایران است که با درایت خود توانست در طول دوران دفاع مقدس با رهبری و مدیریت ارزشمند خود از ورود خسارات جبران‌ناپذیری به اسرای ما جلوگیری نماید.
وی گفت: سرلشگر خلبان شهید حسین لشگری نیز یکی از آزادگان ممتاز کشوری است که از این دیار برخاسته و اولین خلبان نیروی هوایی جمهوی اسلامی می‌باشد که برای پاسخگویی به تهاجمات رژیم بعث عراق به نیروهای متجاوز آن حمله کرده و سرانجام به اسارت نیروهای عراقی درآمد.
حقایق‌پور افزود: شهید لشگری که از سوی دولت عراق با عنوان سند آغازگر جنگ تحمیلی در طول 16 سال بدون اعلان رسمی در زندان‌های رژیم بعث اسیر بوده، بعد از تحمل 18 سال اسارت به عنوان آخرین اسیر به میهن اسلامی بازگشت.

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها