خبرهای داغ:
چهلمین اثر حسن شکیب‌زاده منتشر شد:

مشقِ عشقِ یکصد هنرمند در کتاب «مشق عشق»

پس از گذشت 9 سال از برگزاری نخستین جشنواره‌ی کشوری خوشنویسی مشق عشق در سطح ملی، کتاب «مشق عشق»، مجموعه‌ی آثار ارزشمند خوشنویسان معاصر مطرح کشور، با موضوع شهید و شهادت، منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۸۳۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن شکیب‌زاده، نویسنده و پژوهشگر حوزه ایثار و شهادت، با بیان خبر فوق افزود: کتاب مشق عشق حاوی یکصد و 10 اثر هنری ماندگار با موضوع شهید و شهادت و در رشته های نستعلیق، شکسته تستعلیق، نقاشی خط، ثلث و نسخ است که برای نخستین بار در سطح ملی جمع‌آوری و منتشر شده است.

وی گفت: در این اثر نفیس ملی، 22 اثر منحصر به فرد از 20 تن از اساتید مطرح خوشنویسی کشور، همچون: عباس اخوین، غلام‌حسین امیرخانی، کیخسرو خروش، جلیل رسولی، الهه خاتمی، محمد سلحشور، امیراحمد فلسفی، احمد پیله‌چی، ابوالحسن محصص مستشاری و ناصر نوروزی منش به چاپ رسیده است.

شکیب‌زاده با اشاره به تعداد آثار منتشره در کتاب خوشنویسی مشق عشق، افزود: در این کتاب علاوه بر انتشار آثاری از شهدای خوشنویس کشور،80 اثر نفیس هنری نیز از برگزیدگان نخستین جشنواره‌ی کشوری مشق عشق به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب خوشنویسی مشق عشق، مجموعه ی یکصد و 10 اثر برگزیده از میان یک هزار و 208 اثری است که با موضوع ایثار و شهادت در نخستین جشنواره‌ی کشوری مشق عشق به دبیرخانه ی این جشنواره در قزوین ارسال شد.

شکیب‌زاده با تشریح برگزاری جشنواره مشق عشق در قزوین گفت: این جشنواره برای نخستین بار در سطح کشور و با هدف شناسایی شهدای خوشنویس و هنرمندان متعهد و جمع آوری آثار آنان با موضوع شهید و شهادت بود که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و در سطح ملی، سال 1387 برگزار شد و 296 هنرمند خوشنویس با ارایه‌ی آثار هنری خود، در آن شرکت داشتند.

وی افزود: همچنین یکی از برکات این جشنواره، شناسایی 51 هنرمند شهید خوشنویس از سراسر کشور و جمع آوری 623 اثر هنری از آنان بود.

این نویسنده و هنرمند حوزه های فرهنگی و اجتماعی که تاکنون  بیش از 40 اثر با موضوع ایثار و شهادت را منتشر کرده است، اعتقاد دارد: جشنواره‌ای که برگزار شد می‌توانست آغاز حرکتی نوین در جهت مشارکت هنرمندان مطرح کشور در خلق آثار هنری و ماندگار در حوزه‌ی ایثار و شهادت باشد.

وی افزود: از آنجایی که هنر بهترین بستر خلق و انتقال هنر، به ویژه آثار هنری ارزشی در سطح جامعه است، تداوم برگزاری این چنین جشنواره‌هایی، می تواند گامی اساسی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

شکیب‌زاده گفت: پس از برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی کشوری مشق عشق در سال 87، آثار 15 تن از خوشنویسان استانی در مجموعه‌ی کارت پستال منتشر شد، اما انتشار کتاب مشق عشق که مقدمات آماده‌سازی و چاپ آن سال 1388 فراهم شده بود، به دلایل مختلف، انتشار آن به تعویق افتاد که امروز شاهد انتشار آن هستیم.

کتاب مشق عشق در سه بخش: آثار اساتید، آثار شهدا و آثار برگزیدگان، توسط حسن شکیب‌زاده، گردآوری و ویرایش و در یکصد و 32 صفحه گلاسه و در قطع رحلی، توسط نشر شاهد منتشر شده است.

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها