خبرهای داغ:
طی سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

توزیع قریب 20 تن میوه میان نیازمندان تحت حمایت امداد

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: نزدیک به 20 تن انواع میوه زکات مستحبی باغ داران استان، میان نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۹۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی، حجت الاسلام باب ا... شهسواری، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین فصل برداشت محصولات را فرصت گران سنگ برای اجرای دستور الهی زکات دانست و گفت: زکات فریضه ای الهی است که در قرآن کریم در کنار نماز از آن یاد شده است.

وی ادامه داد: این همراهی در بیان الهی نشان از اهمیت و حساسیت این فریضه دارد که قطع یقین اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی ما ملموس و ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهمیت زکات در زندگی عنوان کرد: زکات مالی که پرداخت نشود، دارای اشکال خواهد بود از این رو تلاش ما بر این است که کشاورزان و باغ داران ما با واقعیت های تکلیفی در زندگی خویش بیش از پیش آشنا شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 95 اعلام کرد: سال گذشته بیش از 91 میلیارد و 691 میلیون ریال زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم حدود 60 درصد برای رسیدگی به نیازمندان هزینه شده چراکه اولویت مصرف زکات براساس دستورات الهی محرومان هستند.

وی اعلام کرد: 40 درصد از زکات برای اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه همچون حسینیه، مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه شده است که در مجموع 109 پروژه را شامل می شود؛ از این تعداد 38 پروژه احداثی و 71 پروژه مرمت و بازسازی بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: همه زکات جمع آوری شده برای نیازمندان همان منطقه و همه پروژه های عمرانی اجرا شده برای همان محل هزینه شده که در این راستا 38 پروژه شامل 19 مسجد، 12 حسینیه، سه خانه عالم، دو غسالخانه و دو پروژه دیگر با اعتبار بیش از 24 میلیارد و 774 میلیون ریال احداث شده است.

وی تصریح کرد: تعداد 71 پروژه نیز مرمت و بازسازی شده است که  شامل؛ 58 مسجد، یک حوزه علمیه، 9 حسینیه و سه خانه عالم بوده است که برای اجرای این پروژه ها نیز بیش از 18 میلیارد و 468 میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به جمع آوری زکلات مستحبی عنوان کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد در اجرای زکات، فرهنگ سازی پرداخت زکات مستحبی است که در این زمینه نیز شاهد استقبال خوبی از سوی کشاورزان و یاغ داران هستیم به طوری که نزدیک به 20 تن انواع میوه زکات مستحبی باغ داران استان، میان نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

وی یادآورشد: قطع یقین پرداخت زکات واجب و مستحبی اثرات متبرکی را در زندگی دنیوی و اخروی ما خواهد داشت که با گام برداشتن در این راه یکی از زمینه های زندگی پاک که وعده الهی است، فراهم می شود.
1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها