خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اسدآباد:

کسبه و بازاریان با اخلاق اسلامی در ارتقا بازار اسلامی کوشا باشند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اسدآباد گفت: تمام کسبه و بازاریان باید علاوه بر رعایت انصاف در معامله در رعایت اخلاق اسلامی نیز کوشا باشند و در ارتقا بازار اسلامی شهرستان هر کدام به نوبه خود سهمی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۹۸۹۸۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کسبه و بازاریان با رعایت اخلاق اسلامی در ارتقا بازار اسلامی کوشا باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حجت الاسلام یزدان شاهمرادی در کلاس آموزشی فقه بازار که به همت حوزه مقاومت بسیج اصناف اسدآباد برگزار شد، با اشاره به لزوم ارتقا سطح تعلیمات اصناف و بازار در موضوعات فقهی و شرعی به ویژه در بحث احکام معاملات و خرید و فروش اظهار داشت: متاسفانه گاهی بسیاری از معاملات حرامی که در سطح بازار انجام می گیرد به دلیل ناآگاهی مردم از موضوع شرعی معاملات است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه شاهد انجام برخی معاملات حرام در بازار هستیم، گفت: از جمله این معاملات حرام بحث ربا است که این معامله حرام به هیچ عنوان شایسته و در شأن بازار اسلامی نیست.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اسدآباد به اشاره به آیات قرآن کریم تأکید کرد: این موضوع که کسی که ربا می‌خورد مانند کسی است که به جنگ با خدا می‌رود خواستار توجه بیشتر اصناف و مردم به این موضوع شد.

وی به بیان انواع دیگری از درآمدهای حرام مانند کم فروشی، گرانفروشی، غش در معامله، احتکار و... پرداخت و عنوان کرد: تمام این موارد علاوه بر کم کردن روزی در تربیت فرزندان و صحت و سلامت آنان اثرگذار خواهد بود.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: تمام کسبه و بازاریان باید علاوه بر رعایت انصاف در معامله در رعایت اخلاق اسلامی نیز کوشا باشند و در ارتقا بازار اسلامی شهرستان هر کدام به نوبه خود سهمی داشته باشند تا این امر به عنوان باقیات و صالحات برای آنان در روز قیامت ثبت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات