خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان:

هدف خلقت عبودیت است و عبودیت با زندگی اسلامی تحقق می یابد

حجت الاسلام شعبانی طبق آیات قرآن کریم و فرمایشات رهبر انقلاب عبودیت را هدف بندگی دانستند و افزودند که زندگی بر سبب مادیات اصل قرار نگیرد چرا که هدف چیز دیگری است.
کد خبر: ۸۸۹۷۱۹۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
حجت الاسلام شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص سبک زندگی اسلامی ابراز کرد: مقام معظم رهبری قریب به پنج سال است که سبک زندگی اسلامی را با احتمام و اهمیت ویژه ای بیان فرموده که برای تبیین اهمیت آن می توان اشاره کرد به آیه 56 سوره مبارکه ذاریات که هدف خلقت را عبودیت و بندگی معرفی کرده است.
وی افزود: هدف خلقت چیزی جز عبودیت و بندگی نبوده و زندگی زمانی معنا پیدا می کند که عنوان عبودیت به خود بگیرد البته اهداف در زندگی افراد را خود آنها مشخص می کنند که طبق آنچه که گفته شد می بایست اهداف در جهت بندگی باشند. نوع زندگی برحسب اهدافی است که هر فرد برای خود در نظر می گیرد اما اگر به سبک مادیات باشد زندگی ها جور دیگری رقم می خورند.
حجت الاسلام شعبانی سبک زندگی اسلامی در جامعه را اینطور تبیین کرد: جامعه ما جامعه ای اسلامی است و هدف هم رسیدن مردم به اسلام است پس برای تدوین برنامه ها می بایست برنامه ها از قبیل آداب اجتماعی، آموزش و اقتصاد در چهارچوبی منظم قرار بگیرند.
وی برای اشاعه این فرهنگ تصریح کرد: نکته مهم در این راه شناخت مبانی و چهارچوب هاست؛ اینکه چه باید کرد و به کجا رسید و اولین راه شناخت چهارچوب های دین و مشخص کردن اهداف و سپس حرکت خواهد بود. اگر بتوان این مغوله را به دو بخش تقسیم کرد یکی آموزش و دیگری خانواده خواهد بود.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان نقش خانواده د این جریان را اینطور تبیین کرد: نیمی از آموزه ها برعهده خانواده است، اگرچه مراکز آموزشی تصدی برخی را به عهده دارند اما بیش از نیمی از این اهمیت بر دوش والدین و در فضای خانواده است. شایان ذکر است که والدین در حوزه آداب اجتماعی ضمن تربیت خود مربی مناسبی برای فرزندانشان باشند چرا که اساس کار و شخصیت فکری فرزندان در کانون خانواده شکل می گیرد.
1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها