خبرهای داغ:
قائم مقام موسسه جامعه‌القرآن عنوان کرد

فعالیت 30 شعبه آموزش قرآنی واحد خردسالان در استان همدان

قائم مقام موسسه جامعه‌القرآن با اشاره به فعالیت 30 شعبه آموزش قرآنی واحد خردسالان در استان همدان گفت: با واحد خردسالان در مجموع 70 شعبه را در استان همدان داریم که به فعالیت های قرآنی می پردازند.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۶۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
فعالیت 30 شعبه آموزش قرآنی واحد خردسالان در استان همدان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سید محمدحسین طباطبایی(علم الهدی) امروز در جشنواره بزرگ قرآنی شمس الشموس در تالار قرآن همدان ضمن تبریک میلاد سراسر نور و فرخنده حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: قرآن پیمان خدا و عهد خداوند با مخلوقاتش است بنابراین شایسته است برای شخص مسلمان به این عهد و پیمان نگاه بیندازد و مطالعه کند و از این قرآن 50 آیه بخواند که منظور از این 50 آیه این است که حداقل قرآن را بخواند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: منظور از تلاوت قرآن ابتدا صحیح خواندن الفاظ قرآن است و تفکر و تدبر و تعمق و تأمل در آیات قرآن که این معنی اصلی حق تلاوت است.

حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه هدف از نزول قرآن این است که مردم در آن تدبر و تفکر کنند، تأکید کرد: هدف از نزول قرآن این است که خواندن همراه با تفکر و تدبر باشد و در نهایت به آن عمل شود.

وی عنوان کرد: از این بالاتر مسئله تربیت خانواده قرآنی و فرزند قرآنی است؛ به واسطه خواندن قرآن خانه ها نورانی و جایگاه فرشتگان می شود و شیاطین از آنجا دور می شوند و وقتی در خانه ای قرآن تلاوت نمی شود ملائکه از آن خانه دور شده و شیاطین در آن رفت و آمد می کنند و زمینه گناه در آنجا فراهم است.

طباطبایی بیان کرد: معصومین و ائمه اطهار(ع) به تربیت فرزندان اهمیت می دادند و در زمینه قرآن، فقه، اخلاقیات هم خودشان معلم بودند و هم معلم می گرفتند.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه قرآن هم در قسمت خواهران و هم در قسمت برادران فعال است، تصریح کرد: این استان در واحد خردسالان جزء واحدهای بسیار خوبی است که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند.

قائم مقام موسسه جامعه‌القرآن افزود: در واحد خردسالان حدود 30 شعبه در استان همدان فعالیت می کنند که رشته های روخوانی، تفسیر، تجوید، خطابه و ... در آنها تدریس می شود و کودکان پنج الی 6 ساله به راحتی قرآن را به زبان عربی قرائت می کنند و بالغ بر هزاران قرآن آموز را این واحدها در استان تربیت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه با واحد خردسالان در مجموع 70 شعبه را در استان همدان داریم که به فعالیت های قرآنی می پردازند، گفت: این کودکان بعد از گذراندن این دوره ها می توانند در مدارس قرآنی تحصیل کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: امید است بر کمیت و کیفیت برنامه های قرآنی این کلاس ها افزوده شود و همه افراد بتوانند با قرائت صحیح قرآن با این کتاب آسمانی مأنوس شوند و به این قرائت 50 آیه به نحو صحیح عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات