مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه خبر داد

جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد زکات در شهرستان ساوه

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه گفت: مردم ساوه در سه ماهه نخست امسال دو میلیارد و 455 میلیون ریال در قالب پرداخت زکات به نیازمندان کمک کردند.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۲۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمزه زارعی مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه به ارائه گزارشی درخصوص میزان مشارکت‌های مردمی در زمینه زکات در این شهرستان پرداخت و گفت: زکات از واجبات مالی و عبادی است.

وی افزود: اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان برطرف می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه تصریح کرد: مردم شهرستان ساوه در سه ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و 455 میلیون و 898 هزار ریال به عنوان زکات به نیازمندان کمک کردند.

زارعی با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است، گفت: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

وی افزود: اعزام مبلغان دینی و روحانیون به روستاهای منطقه، گفت و گوی چهره به چهره با کشاورزان، برگزاری نشست های شورای زکات، برگزاری مراسم‌های ویژه زکات و فعالیت‌های ترویجی توسط مبلغان آموزش دیده از جمله فعالیت‌های شورای زکات شهرستان در سال گذشته بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان تحت حمایت علاوه بر ایجاد زندگی مطلوب برای آنها از گسترش فقر جلوگیری می‌کند، هریک از مددجویان با توجه به استعدادها و توانایی‌های خود از حمایت‌های کمیته امداد در قالب دریافت تسهیلات اشتغال، آموزش و دیگر خدمات بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار