خبرهای داغ:
امام جمعه سگزآباد:

چادر پرچمی است با شعار زنده باد ارزش ها

امام جمعه سگز آباد گفت: مسئله اصلی برای دشمن دور کردن ایران از اسلام و هویت فرهنگی و اسلامی است که مشخصا این یک هجوم فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۷۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

حجت الاسلام آقا سید حسینی امام جمعه سگزآباد در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص تحلیل ولنگاری فرهنگی در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدضله العالی) اظهار کرد: همانطور که بسیلر در فرمابشات ایشان شنیده می شود فرهنگ زیربنای تمام مسائل فکری و دینی است و اگر فرهنگ ملت و جامعه ای مورد هجوم قرار بگیرد اصالت آن جامعه فرو می ریزد.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در مسئله فرهنگ ابراز کرد: مسئله اصلی برای دشمن دور کردن ایران از اسلام و هویت فرهنگی و اسلامی است که مشخصا این یک هجوم فرهنگی است و می بایست توجه ویژه ای به این موضوع شود. از آنجایی که فرهنگ ریشه تمامی مسائل دینی است و افراد هر جامعه ای موظف به تلاش برای حفظ این ارزش ها و ریشه ها هستند؛ این پاسداشت و حفظ ارزش ها و ریشه ها مسئولیت بزرگ و مهمی بر دوش مردم و بخصوص دستگاه های مسئول از جمله قوه مجریه است.

امام جمعه سگزآباد فرهنگ جامعه سالم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و فاصله کنونی کشور تا جامعه سالم را اینطور تشریح کرد: در نگاه به گذشته و فرهنگ ها متوجه تمدن عمیق و غنی ایران به عنوان یک کشور اسلامی خواهیم شد،که هیچ ملتی این چنین فرهنگ پر مایه ای در طی این تاریخ و حتی پیش از آن نداشته است و بسیاری از متفکران عالم بشریت اسلامی و از فرهنگ غنی تمدن اسلامی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: این فرهنگ به جامانده از اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبر خدا (صلوات الله علیه) زیر بنایی است برای این حرکت عظیم به رهبری امام خمینی (رحمته الله علیه)  که به گفته بزرگان زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی است و در این جهت نیاز به پاسداری از تمدن اسلامی در عالم تشیع احساس می شود چرا که دشمن هم در این مدت فعالیت هایی داشته و می توان هجوم فرهنگی و تاثیر آن را در جامعه به وفور حس کرد از قبیل بدحجابی ها و بی حجابی ها که متاسفانه می توان گفت در برخی قسمت ها دشمن موفق به تسخیر سنگرها شده است.

آقا سید حسینی مهم ترین تهدیدات فرهنگی از جمله ولنگاری فرهنگی را اینطور تبیین کرد: شاخص ترین فرهنگ، حیا و عفاف است که اگر این مشخصه ها از خانواده ای گرفته شود یقینا اعضای خانواده به منجلاب گناه کشیده می شوند.

وی در پایان افزود: در بسیاری از دعاها و از جمله دعای حضرت صاحب الزمان (عج) عبارت "وعلی النساء بالعفه" آمده است و این به آن معنا نیست که مردان نباید عفت را رعایت کنند بلکه حیا و عفت زن مهم تر بوده و اگر زن بی عفتی کند مرد هم به فساد کشیده می شود. مهم ترین نکته آنست که دشمن حیا را تحمل ندارد و چادری که بر سر بانوان است پرچمی است که شعار زنده باد ارزش ها را فریاد می زند.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها