مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام :
حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه طب اسلامی که نسخه شفا بخش تمام امراض است برگرفته از آیات و روایات اهل بیت علیهم السلام است، گفت: ترویج اندیشه طبابت در ایران به شیوه اسلامی از برکات انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۶۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، در سومین روز دوره طرح ولایت استانی همایش طب اسلامی با سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان در آمفی آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این همایش گفت:امروز طب اسلامی به عنوان موضوعی مهم در جامعه مطرح است و اگر مسئولین همراهی کنند جایگاه ویژه خود را در جامعه خواهد یافت.

حجت الاسلام عباسی گفت: طب اسلامی که نسخه شفا بخش تمام امراض است برگرفته از آیات و روایات اهل بیت علیهم السلام است و چون کلام معصوم است اگر بدرستی نسخه پیچیده شود خطا در آن وجود ندارد یا بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه طب اسلامی با طب سنتی ایران که بیشتر معطوف به نظریات ابن سینا، ذکریا، جالینوس و ... است فرق دارد، گفت: اگر چه طب اسلامی سابقه ی 1400 ساله دارد اما تاکنون استفاده اینچنینی از آن نشده و به فراموشی سپرده شده بود اما امروزه بسیاری از مردم و خود اطیاء نیز برای درمان امراضشان به درمان از طریق طب اسلامی روی آورده و به نتیجه رسیده اند.

حجت السلام عباسی گفت: از جمله ویژگی های این نوع طبابت این است که چون کلام معصوم است خطا در آن نیست وبرای همه امراض نه تنها درمان دارد بلکه شفای همه دردهاست و از سرما خوردگی جزئی گرفته تا انواع سرطان درمان دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان گفت: بسیاری از بیماران سرطانی به استناد روایات پیامبر(ص) درمان شده اند .

وی افزود: پیامبر(ص) فرمود: زنیان دانه ای ریزتر از کنجد تقریبا به رنگ سبز و قهوه ای است که درمان هر دردی است و با مصرف 4 قاشق چایخوری زنیان توده ی سرطانی در طول دوره درمان خاموش می شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: در طب اسلامی هیچ مریضی ناامید نیست و با مصرف یک سری داروهای گیاهی و دانه های طبیعی مثل سیاه دانه، کاسنی، عسل، آویشن، زنیان و .. یا ترکیبی از این ها دانه های مرکبی بدست می آید که درمان تمام امراض است.

وی عنوان کرد: اگر سرطان بامصرف دانه های گیاهان طبیعی برطرف می شود جای تعجب نیست و درمان آن به شرطی که شیمی درمانی نشود آسان تر و زودتر خواهد بود و این اغراق نیست.اسپند درمان 72 درد است معصوم(ع) فرموده اند صبح ها عسل و شب ها اسپند بخورید این روش برای رفع سردی بخصوص در خانم هادر مناطق سرد و خشک و بیماران ام اس تجویز می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان افزود: از دیگر ویژگی های طب اسلامی ارزان بودن درمان است و اینکه غالب بیماری ها بدون عمل جراحی درمان می شوند مگر در موارد نادر بیمار نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی گفت: این نوع طبابت توصیه می کند بجای شیمی درمانی با مصرف مواد طبیعی چون عسل، گوشت بره، آبگوشت با نخود و .. مصرف شود چون این مواد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بدن در مقابل سلول های وحشی سرطان مقاومت کند

وی افزود: اگر چه یک دانه خاص گیاهی برای درمان مرض خاصی است اما ده ها خاصیت دیگر دارد و به جای عوارض جانبی ده ها درد دیگر را درمان می کند.امام رضا(ع) فرمود: سیاه دانه شفای هر دردی است و تمام امراض را درمان می کند

حجت الاسلام عباسی گفت: ما دو گنج گرانبها داریم که آنها را بدست فراموشی سپرده ایم، یکی طب اسلامی با قدمت 1400 سال و دیگری طب سنتی ایران که 7000سال سابقه دارد.نباید به راحتی از کنار این دو گنج باارزش گذشت

وی افزود: هزاران حکیم در ایران بوده اند که فقط ابن سینا از بین آنها مشهور است ما این همه درمان طبیعی دارین آنوقت سراغ طب های شیمیایی می رویم که علاوه بر هزینه های گزاف و طاقت فرسا ممکن است عوارض جانبی را در بدن بیمار بوجود آورد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه تاکید کرد: از طریق نبض گیری و تشخیص مزاج می توان فرد را چکاب کرد و تمامی امراض را از سر گرفته تا نوک انگشتان پا و اندتام های داخلی بدن مثل قلب و عروق، دستگاه گوارش و گردش خون را تشخیص داد و با کمترین زمان و کمترین هزینه بیمار را درمان کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام گفت: این فصل و اندیشه طبابت به شیوه اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است و امروز نیز استقبال مردم از این شیوه درمان خوب است

وی گفت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر مردم می دانستند که سیب درختی چه خواصی دارد هرگز مرضشان را مداوا نمی کردند مگر با مصرف سیب به صورت 4 عدد در روز قبل و بعد صبحانه، قبل از ناهار و قبل از شام و این شیوه مصرف تا 40 روز درمانی برای لاغری نیز هست.

حجت الاسلام عباسی افزود: امروز طبابت اسلامی وارد بازار رقابت شده و اگر مسئولین همکاری کنند و اجازه دهند مشتری بیشتری از سایر مکاتب طبی بدست می آورد.

وی با اشاره به اینکه طب اسلامی بر روی نوع تغذیه تاکید فراوان دارد گفت: معصومین(ع) می فرمایند: غذای تو دوای تو و دوای تو غذای توست.نوع تغذیه بر اساس مزاج افراد توصیه می شود خانم ها معمولا سرد مزاج و آقایان گرم مزاجند و برای درمان سردی مزاج باید یک سری مواد غذایی را مانند گوشت گاو مصرف نکرد.

حجت الاسلام عباسی افزود: هر چند گوشت گاو سردی مزاج را بدنبال دارد اما در روایات اسلامی توصیه به مصرف شیر گاو شده است که درمان هر درد است مهمتر اینکه چربی قلوه و جگر گاو که شهد گاوی نامیده می شود شفاست. و هر کس به اندازه ای که شهد گاوی مصرف کند به همان اندازه درد از بدنش دفع می شود.انواع غذاهای فست فودمانند پیتزا،ساندویچ، کالباس، سوسیس، همبرگر را که یهودیان و غربی ها وارد سبک زندگی ما کرده اند از گوشت گاو تهیه میشود که بدن را سرد و بیمار می کند.

وی با بیان اینکه اکثر بیماری ها از نوع تغذیه نامناسب حاصل می شود گفت: ترشی خانگی که از سرکه صنعتی تهیه می شود اسید سیتریک تولید می کند سودا و سرطان زاست، انواع روغن های جامد و مایع نیز سبب انسداد قلب و عروق می شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: درمان گرفتگی عروق که در علم پزشکی نوین با عمل جراحی و 70 میلیون تومان است در طب اسلامی با مصرف 3 قوطی از مخلوط دانه های طبیعی فقط با 50 هزار تومن درمان می شود.هر چند لبنیات کلسیم دارد اما سردی بسیار بدی را به همراه دارد از جمله درد مفاصل، درد استخوان و امثال اینها که جایگزین آن مصرف انجیر و برگ چغندر که در اصطلاح کردی"سلق" نامیده می شود یا سنجد توصیه می گردد.لبنیات را باید با زنیان، شیر را با عسل و گردو را با پنیر که مصلح آن است خورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان افزود: در طب غربی مردم را به سردی خوری تشویق می کنند که باعث افزایش مرض در جامعه می شود و در اکثر موارد مداوای آن به شیوه صنعتی منتج به درمان نمی شود.

وی گفت: 4 نوع مزاج در بشر وجود دارد که شامل؛ گرم و تر یا به اصطلاح دموی، گرم و خشک یا صفراوی، سرد و خشک یا سودا، سرد و تر یا بلغمی است.

این پزشک طب سنتی با بیان اینکه نقطه قوت دموی ها خوش گفتاری و طبع ادبی آنهاست گفت: این افراد دارای استخوان های درشت، چهره قرمز و خوش برخورد و خوش گفتار، علاقه مند به شعر و ادبیات هستند اما نقطقه ضعف دموی ها شهوتشان است که باید آن را کنترل کنند.

صفراوی ها لاغر اندام دارا ی چهره ای زرد، عصبانی کم اشتهاکم خواب و بداخلاقند اما نقطه قوت آنها پرکاری و فعالیت شان استکه مثل گنجشک در تلاش و فعالیتندو نقطه ضعف آنها عصبانیتشان است که باید کنترل شوند.

وی در ادامه ویژگی های سوداها را برشمرد وگفت: افرادی لاغر با جچهره ای بادمجانی، درونگرا و گوشه گیر، بدبین و ترسو هستند اکثر افرادی که اقدام به خودکشی می کنند از این دسته اند هر چند دیگران را پند و اندرز می کنند و عاقبت اندیشند.

حجت الاسلام عباسی در پایان به ویژگی های آخرین مزاج پرزداخت و گفقت: بلغمی ها که بیشتر خانم ها از این گروهند افرادی جچاق با پوستی سفید، خواب زیاد جسور و بیخیال هستند.

وی در پایان گفت: هر فردی برای زندگی مشترک باید با هم مزاج خود ازدواج کند تا مشکلات بین اینها کم شود و گرنه نمی توانند با هم زندگی آرامی داشته باشند.مثلا افراد بلغمی که غالبا در حال خواب و استراحتند با صفرایی ها که افرادی پر جنب و جوش و اهل مسافرتند نکمی توانند زندگی آرامی داشته باشند.

ارسال نظرات