خبرهای داغ:
در اولین روز از دهه کرامت برگزار شد:

ویژه برنامه جشن میلاد حضرت معصومه و روز دختر در آبیک

در اولین روز از دهه کرامت، ویژه برنامه میلاد حضرت معصومه و روز دختر در شهرستان آبیک برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۲۸۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی جبارزاده معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر بیان کرد: انچه که درباره ی حضرت فاطمه معصومه (س) خوب است بدانیم جمله ی زیارت نامه ی ایشان از قول امام معصوم است که می فرماید ای فاطمه ی معصومه تو در پیشگاه خدا جایگاه خاصی داری که اولینش این است که با شفاعت شما جمیع شیعیان وارد بهشت میشوند و دوم اینکه انقدر جایگاه این بانو رفیع است که امام معصوم در تدفین بر بدن ایشان دخالت میکند و و برایشان ان زیارت نامه ی با این عظمت بیان می کند.

وی اذعان کرد: در روایات معصومین تاکید شده است که زیارت ایشان در قم ثوابش و جایگاهش برابری با زیارت امام رضا می کند و امام رضا نیز فرمود هر کس حضرت معصومه را در قم زیارت کند گویا مرا در طوس زیارت کرده است و وجود نازنین امام صادق فرمود که ما حرمی داریم و حرم ما قم است، این جایگاه حضرت معصومه است.

حجت الاسلام جبارزاده خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت معصومه خیلی رفیع است و فعالیت شان شامل دو کار می باشد اول عبادت و اطاعت و معرفت خدا که قبل از اینکه از دنیا بروند هفده روز در قم زندگی کردند و تمام هفده روزی که در ان خانه بودند صبح تا شب در عبادت و اطاعت و شب زنده داری و انجام وظایف الهی متمرکز بودند تا این که این خانه به بیت النور معروف و بزرگان معتقد هستند که هنوزم ان نفس قدسی حضرت معصومه و نورانیت بانو در این خانه مشهود است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آبیک افزود: دوم ویژگی ان بانو وفاداری به امام زمانش است که امروز تکلیف اصلی همه ی ماست و باید از خود بپرسیم که امروز نگاه و انتظار براورده شده ی امام زمان از ما کدام است و ما برای امام زمان چه کار کردیم؟ وقتی امام رضا میخواهد از مدینه خارج شوند فرزند خود را به وجود نازنین حضرت معصومه میسپارد و میگوید با وجود شما خیالم از نسل امامت و از حجت الهی راحت است همان که امامت را حمایت و مراقبت و مواظبت بکند.

وی بیان کرد: اشتیاق ملاقات امام رضا او را از خود بی خود کرده بود و با اینکه در مدینه در راحتی بود اما عشق امام زمانش اجازه نداد انجا راحت باشد و آواره شد تا به لقا و ملاقات امام زمانش برسداما ما برای امام زمانمان چه کار کردیم .

حجت الاسلام جبارزاده خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جامعه ما این است که امام زمان بین جامعه ما فراموش شده وما وظایفمون در مقابل امام زمانمان انجام نمیدهیم که سه تا از وظایفی که در عصر غیبت امام زمان باید انجام بدهیم که اولینش وظیفه معرفت و شناخت است و چه شناختی نسبت به ان حضرت داریم همه ما خیال میکنیم امام زمان با ما هیچ کاری ندارد و منتظر است تا زمان حضورش برسد و بعد بیایید هر کاری که لازم می باشد را انجام دهد .

وی در خاتمه بیان کرد: وظیفه بعدی منتظران تبلیغ و آگاه سازی و آماده سازی جامعه برای حضور امام زمان  است و اگر فکر میکنید کالا یی بهتر از امام زمان داریم که میتوانیم تبلیغ کنیم سخت در اشتباهیم و چقدر فضای مجازی ما بوی حضرت مهدی (عج) را می دهد .

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها