خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

بانوان در جامعه اسلامی خوش درخشیده‌اند/ مردان بزرگ پرورش یافته زنان عفیف هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه تمام دختران و خواهران و بانوان ما باید افتخار کنند که در جامعه اسلامی خوش درخشیده اند، گفت: امروز در عرصه علمی و آموزشی می بینیم که بخش اعظمی که در آموزشگاه‌های عالی قبول می‌شوند، دختران هستند.
کد خبر: ۸۸۹۲۱۵۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
بانوان در جامعه اسلامی خوش درخشیده اند/ مردان بزرگ پرورش یافته زنان عفیف هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در مراسم جشن تکلیف که به مناسبت روز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در سالن فردوسی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و تبریک این روز، اظهار داشت: دختران ما باید قدر خود را بدانند که در یک جامعه دینی زندگی می کنند و نفس می‌کشند و در این جامعه با مبانی دینی آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه قرآن جایگاه ویژه ای برای زن در نظر گرفته اما جوامع دیگر دیدگاه‌های خاصی نسبت به زن دارند، گفت: دین مبین اسلام جایگاه برتری را برای زن و دختر قائل است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: خداوند فرزندان پسری را به پیامبر(ص) عنایت می کرد اما آنها بعد از مدتی از دنیا می‌رفتند و پیامبر(ص) نتوانست بدین وسیله به آنها ببالد اما وقتی که دختری همچون فاطمه زهرا(س) به رسول اکرم(ص) عنایت می‌شود به وجود ایشان افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور این دختر خانه‌ای را گلباران و مملو از نور و زیبایی کرد و پیامبر(ص) به وجود حضور حضرت زهرا(س) در این عالم هستی افتخار کرده است.

گنجعلی در ادامه تصریح کرد: خداوند سوره مستقلی را برای حضرت زهرا(س) نازل کرده زهرایی که دختر است کسی که هنوز مادر ائمه نشده و جایگاه دختر پیامبر(ص) را داراست و این افتخار را یافته که سوره کوثر برایش نازل شده است.

وی با بیان اینکه سوره کوثر با وجود کوتاهی زیباترین آیات را دارد، عنوان کرد: در قرآن برای هیچ مرد و پسری سوره مستقلی ذکر نشده اما برای یک دختر یعنی زهرای اطهر یک سوره کامل نازل شده است که همه آیات و کلماتش بکر و ویژه است بنابراین شما دختران باید قدردان این نعمت باشید که در جامعه دینی درچه جایگاه ویژه ای قرار دارید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه تمام دختران و خواهران و بانوان ما باید افتخار کنند که در جامعه اسلامی خوش درخشیده اند، بیان کرد: امروز در عرصه علمی و آموزشی می بینیم که بخش اعظمی که در آموزشگاه‌های عالی قبول می‌شوند، دختران هستند.

وی با بیان اینکه دختران در عرصه های اقتصادی نیز حضور داشته و حتی در عرصه های ورزشی نیز خوش درخشیده اید، تصریح کرد: بخش اعظمی از جامعه ما را زنان و بانوان تشکیل داده اند و باید فضا و عرصه برای آنان به درستی و همراه با موازین شرعی باز باشد.

گنجعلی در ادامه افزود: اگر عرصه برای آنان باز باشد دختران بهتر می توانند فعالیت بیشتری داشته باشند که این مایه مباهات ما است؛ در ادیان دیگر زن را سرمنشأ بسیاری از گناهان می دانند در حالی که اینگونه نیست و زن می تواند در جایگاه ویژه ای باشد.

وی خطاب به دختران گفت: شما دختران اکنون پاکدامن و عفیف و با عفت هستید و از دامن شما بسیاری از مردان عالم پرورش می‌یابند، مردانی که جوامع دینی را تکان می دهند و بسوی کمال و سعادت هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات