خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان خبر داد

همدان میزبان چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامعه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان از میزبانی همدان برای چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامعه علمی کاربردی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۱۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
همدان میزبان چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامعه علمی کاربری

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود تعجبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامعه علمی کاربری به میزبانی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این مراسم هفته آینده در استان همدان به میزبانی دانشگاه جامعه علمی کاربری برگزار خواهد شد.

وی عملکرد خوب رسانه های استان در انعکاس اخبار وگزارشات همایش ها، شرایط جوی و جاذبه های گردشگری استان را از دلایل میزبانی استان همدان برای برگزرای المپیاد دانست و عنوان کرد: سازمان های مختلف استان میزبان خوبی در برگزاری گردهمایی ها، همایش ها، المیپادها، رخدادهای علمی، ورزشی و فرهنگی به خوبی بوده و این دلیل خوبی برای انتخاب استان همدان به عنوان میزبان چهارمین المپیاد است.

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان با بیان اینکه استان همدان در سال گذشته میزبان مسابقات والیبال بوده است، گفت : در این دوره از مسابقات در بین 21 استان، تیم والیبال دختران دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان با کسب رتبه سوم شرایط میزبانی همدان برای برگزاری این دوره از المپیادها را کسب کرد.

وی با با بیان اینکه المپیاد در بین دانشجویان دختر در 8 رشته ورزشی تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تکواندو، تیراندازی، شطرنج و کاراته برگزای خواهد شد، تاکید کرد: در بین دختران رشته های کاراته، دومیدانی و شنا مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

تعجبی به حضور پسران در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، تکواندو، کشتی آزاد، شطرنج، کاراته و دومیدانی اشاره و بیان کرد: در بین گروه پسران رشته های کشتی، شطرنج و شنا به ترتیب مورد استقبال بیشتر نسبت به سایر رشته ها قرا گرفته است.

وی از حضور 650 تا 700 دانشجو از 31 استان کشور در چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامعه علمی کاربری خبر داد و اظهار کرد: افتتاحیه این مراسم در روز دوشنبه دوم مرداد ماه سال جاری از ساعت 17:30 با حضور دکتر امید و معاونین دانشگاه از سازمان مرکزی و مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان با بیان اینکه 5 سالن ورزشی و استخر دانشگاه بوعلی برای مسابقات درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: میزبان اسکان و مسابقات این دوره دانشگاه بوعلی است و از سالن های ورزشی ، خوابگاه ها و دیگر امکانات این دانشگاه طی موافقت نامه صورت گرفته استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استادیوم قدس برای برگزرای مسابقه دو میدانی انتخاب شده، دانشکده ادبیات علوم انسانی را به عنوان ستاد برگزاری المپیاد معرفی و بیان کرد: این ستاد از بعد از ظهر روز شنبه فعال خواهد شد.

* تحصیل 6 هزار دانشجو در 19 مرکز فعال استان

تعجبی از برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات در چهارم مرداد ماه از ساعت 18 در سالن شهید چمران دانشگاه با باتوزیع مدال ها و کابل های ورزشی خبر داد و اضافه کرد: چنانچه در مراسم اختتامیه تمامی تیم های شرکت کننده در مسابقات حضور یابند این مراسم درسالن همایش های علوم پزشکی اجراء خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مسئولین استان برای همکاری در برگزاری مسابقات، به ارتباط و همکاری تنگاتنگ دانشگاه بوعلی با دانشگاه جامع علمی کاربردی در این خصوص اشاره و تاکید کرد: چنانچه رسانه ای بیشترین انعکاس اخبار در برگزاری المیپاد را داشته باشد طی مراسمی ویژه ازدو رسانه به نحو مطلوب تقدیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان در بخش دیگر سخنان خود با تشریح اهداف و رسالت دانشگاه جامعه علمی کاربری با بیا ن اینکه سیاست وزرات علوم و دانشگاه در ستاد بر کیفیت بخشی است، افزود: اولویت دوم ما جمعیت و تعداد دانشجوست به طوری که این تعداد به عنوان یک شاخصه در عملکرد مطلوب در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به تحصیل 6 هزار دانشجو در 19 مرکز فعال استان به تبیین اقدامات صورت گرفته در راستای کیفیت‌بخشی به 10 مرکز نیمه فعال و غیرفعال پرداخت و بیان داشت: رئیس هیئتی در مراکز وجود نداشت و همه سرپرست بودند که طی اقدامات صورت گرفته پرونده آنها کامل و حداقل 10 مرکز از مراکز به رئیس مرکز تبدیل و علاوه بر آن تا پایان تابستان امسال نیز سایر مراکز تعیین تکلیف خواهند شد.

تعجبی با بیان اینکه برخی از افراد همزمان دو مرکز را مدیریت می کردند، ادامه داد: مدیریت این مراکز منفک و نیروی جدید به عنوان سرپرست معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه پالایش و پایش مدرسین در ترم تحصیلی آینده در دستور کار دانشگاه قرار خواهد گرفت، افزود: علاوه بر پایش، با توجه به پایین بودن استانداردها و جمعیت دانشجویی که که قبلا وجود داشت، در برخی از مهندسین که کیفیت لازم دراموزش را ندارند تا پایان سال جاری کلیه مدرسین پالاش خواهند شد.

وی دانشگاه جامع علمی کاربری را به عنوان تنها دانشگاه که مهارت افزایی و مهارت آموزی جزو وظایف و رسالت اصلی آن است، معرفی و تاکید کرد: این به این معنا نیست که دیگر مراکز علمی و آموزشی چنین رسالتی ندارند اما رسالت عمده و نخست دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی و افزایش مهارت افراد بوده که لازم است براتی انجام رسالت ارتباط تنگاتنگی بین دانشجویان با مراکز صنعتی و کار ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان با تاکید بر حل مشکل اشتغال جوانان از آن به عنوان یک مشکل ملی نام برد و بیان داشت : متولی بحث اشتغال تنها نظام آموزشی نیست بلکه برای حل مشکل اشتغال به عنوان مشکل ملی همه اجزاء سیستم اداری و اجتماعی کشور خود را موظف بدانند.

* پیش‌بینی حضور 85 هزار دانشجو در سال تحصیلی 97-96 در مراکز دانشگاهی علمی کاربری استان

وی ادامه داد: برای حل این امر نه تنها دانشگاه جامعه علمی کاربردی بلکه بسیاری از زیرنظام های دیگر آموزشی‌ باید ماموریت گرا باشند که متاسفانه شاهد این هستیم که برخی مراکز دانشگاهی از ماموریت گرا بودن خارج شده و نمونه بارز آن دنشگاه پیام نور است.

تعجبی با بیان اینکه از یک هزار مدرس ثبت‌شده در سیستم تنها 700 نفر از آنها فعال هستند، اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا ماموریت خود یعنی مهارت آموزی و افزایش مهارت را در دانشگاه جامع علمی کاربری بین دانشجویان ایجاد کنیم به این نحو که دانشجو آچار به دست باشد نه پشت میزنشین و ضروری است برای این امر فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه جذب دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری جزو رسالت علمی کاربردی نیست، افزود: دانشجوی علمی کاربردی در حد کاردانی، تربیت تکنسین و کارشناسان به عنوان متخصص در کارخانه ها آموزش داده می شوند و تنها در شرایط خاص و استثنایی که قصد تربیت مدرس داشته باشیم اقدام به جذب دانشجوی ارشد می کنیم و به همین دلیل در حال حاضر مجوز تنها به سازمان ها و کارخانه ها اعطاء می شود.

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان با اشاره به وجود 17 هزار شغل در جامعه با بیان اینکه از این میزان 7 هزار شغل درشان جامعه و برای حل مسائل اجتماعی و بومی نیست، تصریح کرد: 10هزار شغل وجود دارد که از این میران 3 هزار و 500 شغل احصاء شده و 650 شغل درحال حاضر وجود دارد که باید برای آن متخصص ، تکنیسین و نیروی کار تربیت شود.

وی با ابراز تاسف از کاهش جمعیت دانشجویی علمی کاربردی در استان افزود: این دانشگاه سهم خود را از جمعیت استان ندارد بطوری که درحال حاضر تنها 6 هزار دانشجو در مراکز علمی ـ کاربردی استان در حال تحصیل هستند و به نسبت جمعیت استان این تعداد کم است.

تعجبی از پیش بینی حضور 85 هزار دانشجو در سال تحصیلی 97-96 در مراکز دانشگاهی علمی کاربری استان خبر داد و بیان داشت : به دلیل تبلیغات ضعیف و عدم اطلاع رسانی مناسب در سال های گذشته سهم این دانشگاه از میزان دانشجویان کاهش یافته که این موضوع در حال برسی است تا شاهد افزایش سهم دانشجو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خاصیت دانشگاه علمی - کاربردی بر تعطیلی رشته‌های اشباع شده است، یادآور شد : ایجاد رشته‌ها و مشاغل جدید را دنبال خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی واحد استان همدان با بیان اینکه 5 رشته جدید اضافه شده است، خاطر نشان کرد : این رشته های در پایان تیرماه مشخص و به مراکز اعلام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات