خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

آغاز پروژه بازآفرینی در محله هادی آباد و الوها

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان این اداره کل و شهرداری قزوین از آغاز اجرای دو طرح بازآفرینی در بافت های ناکارآمد شهری هادی آباد و لالوآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۵۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: بازآفرینی و باززنده سازی محلات و بافت های تاریخی و ناکارآمد شهری از مناسب ترین راهکارها برای بهبود کیفیت زندگی در این مناطق و ایجاد رویداد در آنها می باشد.

دبیر ستاد بازآفرینی استان اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به مصوبات ستاد بازآفرینی استان، تفاهم نامه ای میان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین منعقد شد که بر اساس آن طراحی و اجرای دو طرح بازآفرینی در محلات هدف شهر قزوین در دستور کار قرار گرفته است

مسعود حق لطفی افزود: یکی از این پروژه ها احداث پارک محله ای میباشد که در زمینی به مساحت 2850 متر مربع در بافت فرسوده محله هادی آباد قزوین و با اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان اجرا خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: بهسازی معابر محله ای لالوآباد با اعتباری بالغ بر یکصد و چهل میلیون تومان شامل خاک برداری، تصحیح، زیرسازی و جدول کشی معابر و خیابان ها پروژه دیگری است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان خاطر نشان کرد: بودجه و اعتبار این پروژه ها از محل موافقت نامه ساماندهی حاشیه شهرها از طریق شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

مهندس حق لطفی در پایان گفت: این تفاهم نامه در راستای اجرای دستور کار 21 محلی قزوین با هدف بازآفرینی محلات ناکارآمد و همچنین بافت های ارزشمند و تاریخی قزوین بین اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین  و شهرداری قزوین به امضا رسیده است.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها