خبرهای داغ:
مدیر گروه آموزشی معاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد

تحصیل 1900 دانشجوی معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

مدیر گروه آموزشی معاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بیش از یک هزار و 900 نفر از کاردانی تا دکتری در رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۰۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیررضا گودرزی سروش با بیان اینکه رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از سال 1371 در مقطع کارشناسی رشد پیوسته تأسیس شده است و تا کنون با موفقیت به کار خود ادامه داده است، بیان داشت: این رشته دانشگاهی اکنون در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی همدان دایر است و دانشجویان در آن مشغول فراگیری علم هستند

وی افزود: بیش از یک هزار و 900 نفر از کاردانی تا دکتری در رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد به تفکیک 45 نفر در مقطع دکتری،512 نفر در کارشناسی ارشد ،119 در کارشناسی ارشد گرایش معماری داخلی ،525نفرکارشناسی مهندسی معماری، 313 نفرکارشناسی ناپیوسته و 42 نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

گودرزی سروش درباره آینده شغلی دانش آموختگان این رشته پرطرفدار دانشگاهی گفت: تحصیل در رشته معماری امکان فعالیت در زمینه حرفه ای، آموزشی و پژوهشی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می کند. عضویت در سازمان نظام مهندسی و اخذ پروانه اشتغال جهت فعالیت های حرفه ای چون طراحی، نظارت و اجرای ساختمان، از اهم فعالیت های شغلی این رشته دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: فعالیت حرفه ای در شرکت ها و سازمان ها، دفاتر فنی ادارات و نهاد ها از جمله زمینه های شغلی این رشته دانشگاهی است.

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: دانش آموختگان رشته معماری با توجه به مقطع تحصیلی خود می‏توانند به فعالیت های آموزشی از هنرستان تا دانشگاه بپردازند. همچنین فعالیت های پژوهشی در جهت اعتلا حرفه معماری از جمله زمینه های فعالیت در این رشته است.

گودرزی سروش تصریح کرد: وجود مقاطع مختلف آموزشی در رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، امکان تحصیلات بدون وقفه را برای داوطلبان محترم فراهم می کند. عضو هیأت علمی رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، با تعداد قابل توجه اساتید با مرتبه علمی استادیار، بورسیه دکتری و مربیان مجرب امکان آموزش با کیفیت بالا را برای دانشجویان این رشته فراهم کرده است.

وی گفت: برخورداری از کارگاه های طراحی در ابعاد مناسب و تعداد کافی، مجهز به ویدئو پرژکتور امکان آموزش هر چه بهتر دروس کارگاهی را فراهم کرده است. کتابخانه بسیار غنی از کتب معماری جهت تسهیل امر آموزش و پژوهش در اختیار دانشجویان و اساتید محترم این رشته است و وجود یک آرشیو معماری از دیگر ساختار های این رشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: برگزاری سفرهای علمی و برپایی نمایشگاه های دائمی و موقت از آثار دانشجویان ، برگزاری سمینار های آموزشی و دعوت از نخبگان معماری جهان به صورت دائم و منظم از اهم فعالیت های رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است.

گودرزی سروش درباره امتیاز ویژه رشته معماری نسبت به سایر رشته های تحصیلی در دانشگاه گفت: معماری به عنوان شاخه ای بین رشته ای از انعطاف و تنوع بسیار بالایی برخوردار است رشته معماری در تعامل با رشته هایی چون مردم شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی، علوم جغرافیا، علوم طراحی و سازه از طیف دانش و فعالیت وسیعی برخوردار است.

وی تاکید کرد : بسیاری از اساتید و مسئولان اجرایی در سطح شهر همدان و حتی کشور از فارغ التحصیلان رشته معماری واحد همدان هستند

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: امتیاز منحصربه فرد تحصیل در این رشته این است که دلایل کافی برای زمینه های اشتغال وجود دارد و تداوم فعالیت های این رشته در همه مقاطع زمانی، به دلیل نیاز جامعه به ساختمان سازی و کنترل فعالیت های اجرایی، از دلایل وجود زمینه های شغلی مناسب در ارتباط با این رشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات