خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه نیست

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه نیست این کار مخالفت با اصل این دانشگاه است.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۰۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک موسسه علمی به منظور جوابگویی به نسل جدید و نیازهای دانشگاهی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: طبق اصل 44 قانون اساسی نیز به فعالیت‌های بخش خصوصی تأکید شده است که در همین خصوص این دانشگاه از معدود بخش های خصوصی موفق در سطح ایران و حتی خاورمیانه است، این دانشگاه در همه زمینه‌ها موفق بوده و نیاز جوانان را پاسخ داده است.
 
وی با اشاره به اینکه حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه نیست و این کار مخالفت با اصل این دانشگاه است، گفت: صدمات امنیتی این تصمیم نظام را مورد هدف و هجمه قرارمی دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را محدود کنند یعنی درواقع می‌خواهند با اصل دانشگاه آزاد اسلامی مقابله کنند و وقتی رشته‌ها را حذف کنند یعنی دانشگاه، پذیرش دانشجو نداشته و به طبع ۲۰ هزار نفر از استادان و کارمندانی که برای این امر به خدمت گرفته شده بودند بیکار خواهند شد.

وی تأکید کرد: وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این قضیه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند به دانشگاه آزاد اسلامی لطمه‌ای وارد شود تا این دانشگاه بتواند همچنان پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتشار خبر لغو مجوزها و حذف اکثریت غالب رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از سوی وزارت علوم برای بنده همچون بسیاری از نمایندگان مردم موجب تأسف و تأمل بسیار با طرح سؤالاتی در ذهن شد.

وی با توجه به سابقه فعالیت‌های ارزشمند و نتایج غیرقابل‌انکار دانشگاه آزاد اسلامی در کشور افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های مؤکد رئیس‌جمهوری مبنی بر ضرورت تحقق واقعی واگذاری امور به بخش خصوصی و عمل به اصل 44 قانون اساسی و ارزیابی عملکردهای به انجام رسیده مؤید وصول به توفیقات بزرگ در این دانشگاه بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر خود وظیفه می‌دانم در مقام نمایندگی مردم علاوه بر اعلام مراتب اعتراض نسبت به این تصمیم زیان‌بخش و اراده ناقض عدالت و تشکیک جدی در باب علل واقعی آن که بیشتر حکایت از تحمیل قدرت باهدف حذف رقیب توفیق یافته بخش خصوصی و عمومی از میدان عمل توسط بخش کمتر موفق دولتی دارد تا ظهور دغدغه ارتقای کمی و کیفی مراکز دانشگاهی را فراهم آورد.

خجسته تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف این دانشگاه و عدم تکرار این بحران ارائه طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه از وزارت علوم در مجلس در دستور کار قرارمی گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات