مدیر حوزه علمیه شهر خورموج:

حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء بوده است

حجت الاسلام طاهری گفت: خداوند در قرآن زنان را توصیه به حجاب و خویشتن داری می کند و تاکید می کند که زنان جامعه اسلامی با شناخت کامل باید برترین حجاب را برای خود برگزینند.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۷۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، به مناسبت گرامیداشت روز ملی حجاب و عفاف همایش بزرگی با حضور پر شور خواهران بسیجی شهر کاکی در مسجد حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه شهر خورموج در این همایش خاطر نشان کرد: خانواده خوشبخت به کسی گفته می شود که متقی باشد و تقوا زمانی حاصل می شود که ایمان و عمل صالح با هم جمع شود.

سید علی طاهری گفت: یک زن در جامعه باید به گونه ای حاضر شود که آرامش خاطر را از خود و دیگران سلب نکند و در این صورت است که می تواند پیشرفت کند.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن زنان را توصیه به حجاب و خویشتن داری می کند و تاکید می کند که زنان جامعه اسلامی با شناخت کامل باید برترین حجاب را برای خود برگزینند.

وی در بخشی از سخنرانی خود گفت:حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

حجه الاسلام طاهری تصریح کرد: با رعایت حجاب و عفاف از طرف مردان و زنان(بویژه بانوان درزمینه حفظ حجاب) جامعه از بسیاری از خطرات حفظ خواهد شد و مهمتر از همه این که با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماع است در معرض خطر قرار نمی گیرد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به این منظور باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش پیدا کند، و در این امر دولت، خود مردم، رسانه های گروهی می توانند نقش مؤثری بر ترویج حجاب داشته باشند، که درصورت تحقق این موضوع جامعه از خطرات حفظ و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی افزود: دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانوادگی و عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب فرموده است و حضرت یوسف و مریم را به عنوان اسوه های عفاف و پاکی معرفی نموده است، لذا با توجه به مطالب فوق اهمیت و ضرورت حجاب معلوم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار