فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک

همایش روز بسیج قشر ورزشکار و فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در ارک برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به منسبت 17 شوال و روز بسیج قشر ورزشکار همایش روز بسیج قشر ورزشکار و فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در ارک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۲۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

پاسدار رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری همایش بزرگ منش پهلوانی و زورخانه‌ای در اراک خبر داد و گفت: 17شوال، روز نبرد جوانمردانه حضرت علی(ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندقبه نام منش پهلوانی و زورخانه‌ای نامگذاری شده است که به این مناسبت همایش بزرگ با نام این روز در اراک روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلفی با همت قشر بسیج ورزشکاران تدارک و اجرایی خواهد شد که برپایی همایش روز بسیج ورزشکاران و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در اراک در روز 20 تیرماه در مجموعه ورزشی شهدای پنج مرداد از آن جمله است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: معرفی و شناساندن ورزش زورخانه‌ای به عنوان یک ورزش اصیل، فرهنگ‌ساز، معنوی و عرفانی در سطح جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

پاسدار رضایی ادامه داد: موضوع ترویج فرهنگ ملی و اسلامی، مورد نظر مقام معظم رهبری است و با توجه به اینکه این ورزش و فرهنگ پهلوانی ریشه در اعتقادات دینی و معنوی مردم کشورمان دارد از اهمیت خاصی برخوردار است و برای احیا و گسترش آن همه باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق و منش پهلوانی نقش بسیار مهمی در ماندگاری نام ورزشکار در وجهه قهرمانی و پهلوانی دارد، گفت: گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار باستانی و شهدای مدافع حرم، همایش روز بسیج قشر ورزشکار، برگزاری مسابقات قرآن(حفظ و قرائت) در بین ورزشکاران باستانی از جمله برنامه های مهم تدارک دیده شده زا سوی ناحیه اراک و تقدیر از ورزشکاران اخلاق و مدال آور به این مناسبت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات