در جلسه عفاف و حجاب با فرماندهان پایگاه‌های حوزه کوثر 1 مطرح شد

فرهنگ‌سازی دوای معضل بی‌حجابی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر 1 سپاه اراک فرهنگ‌سازی را دوای معضل بی‌حجابی دانست و گفت: بایستی وظیفه همه دلسوزان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بطن جامعه باشد.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۸۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دهقان فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر 1 سپاه اراک در جلسه با فرماندهان پایگاه‌های این حوزه به مناسبت هفته عفاف و حجاب با اشاره به برنامه‌های مختلفی که به همین مناسبت در سطح پایگاه‌های این حوزه پیش‌بینی شده است، گفت: برپایی ایستگاه‌های مشاوره مذهبی، نمایشگاه عفاف و حجاب، نشست‌های روشنگری، تهیه و توزیع بروشور و ... بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر 1 سپاه اراک با انتقاد از وضعیت حجاب در سطح جامعه با تاکید بر احیای عفاف و حجاب اسلامی گفت: بایستی وظیفه همه دلسوزان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بطن جامعه باشد که در همین راستا تصمیم بر این است که با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اثربخش گامی در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب اصیل اسلامی ایرانی برداشته شود .

دهقان در ادامه برخی از اقدامات تشویقی و تربیتی به منظور بسترسازی و ترویج حجاب از قبیل تشویق افراد محجبه - تهیه تراکت از طریق حوزه و توزیع توسط پایگاه‌ها و... برشمرد و از فرماندهان پایگاه‌ها خواست تا دلسوزانه اقدامات و برنامه‌های پیش بینی شده را اجرایی سازند.

وی افزود: همانا کلام مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار تلاش جهادگرانه و دلسوزانه برای حل معضلات فرهنگی است که با تلاش و توکل به خداوند منان می‌توان شاهد کاهش چالش‌های فرهنگی موجود در جامعه در آینده‌ای نزدیک بود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر 1 سپاه اراک ورود شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی را نشان‌گر عزم دشمن برای هدف قرار دادن حجاب و عفاف زنان ایران اسلامی دانست و گفت: خانواده ها در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش مهمی برعهده دارند زیرا آنان با تربیت و تشویق فرزندان خود به رعایت حجاب و عفاف می توانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: حجاب، پوشش بیرونی و عفت، حجاب درونی و باطنی است، لذا رعایت این دو در کنار هم امری ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات