خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

مدعی حقوق بشرخودتشکیل دهنده گروه های تکفیری است

امام جمعه کرمانشاه، مدعیان حقوق بشر را بانی اصلی تشکیل گروههای تکفیری دانست و بر شناخت آمریکا در راس این مدعیان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۱۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوا و توجه به خدای متعال گفت: بهترین مربی و هدایتگر انسان خداوند است و پیامبر اکرم (ص) نیز در فرمایشاتشان خداوند را بهترین دستگیر و هادی انسان می داند که این هدایت و دستگیری همراه با صراط مستقیم است.

وی افزود: انسان باید بر صراط مستقیم باشد و اگر اینگونه باشد در هر جایگاهی نباید از صراط مستقیم عدول کند و این عدول نکردن از صراط مستقیم کار مشکلی است اما باید اینگونه بود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات امام باقر(ع) گفت: ماها باید تحت تربیت ائمه معصومین باشیم و آنها نیز تحت تربیت رسول خدا(ص) هستند و رسول خدا نیز تحت تربیت خود خداست.

وی افزود: اگر ما تحت این تربیت باشیم در صراط مستقیم گام بر می داریم و به مقامات الهی دست می یابیم و تمام احکام الهی را درک خواهیم کرد.

آیت الله علما گفت: ما باید حقیقت نماز و روزه را بفهمیم تا به مقامات الهی دست یابیم. همچنین ما باید حقیقت انسان را بفهمیم و حقیقت انسان چون لیله القدر است که باید در وجود خودمان آن را پیدا کنیم.

وی ادامه داد:  فلسفه شب های قدر، عید فطر و ... برای این است که حقیت انسان را پیدا کنیم،  تقرب به خدا پیدا کرده،  به خدا نزدیک و مقرب دستگاه الهی شویم.

امام جمعه کرمانشاه، پیام اسلام و همه ادیان الهی را دعوت انسان به رشد و تعالی دانست و گفت: لذا سفت و محکم به وظایفمان و دینمان عمل کنیم. آنوقت است که لذت عبادت و دین را می چشیم.

وی بر مراقبت از اعمال و رفتار تاکید کرد و خدا را حاضر و ناظر بر اعمال ما دانست.

آیت الله علما تاکید کرد: ما باید بر اعمال و رفتارمان مراقبت کنیم که بر صراط مستقیم باشیم. فلسفه ماه رمضان نیز حرکت در مسیر صراط مستقیم است.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) در خصوص تقوای الهی گفت: خداوند هر آنچه که ما بگوییم می شنود و بر اعمال و رفتار  و حتی نیات ما آگاه است.

امام جمعه کرمانشاه راه نزدیکی به خدا را مراقبت و تقوا دانست و افزود: اگر بخواهیم به سلامت بگذریم باید بر اعمال و رفتارمان مراقبت کنیم.

وی با اشاره به مناسبت های هفته به روز صنعت و معدن نیز اشاره ای داشت و بر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در تمام بخش های اقتصاد به ویژه در صنعت تاکید کرد.

وی همچنین بر جذب سرمایه گذارن تاکید کرد و گفت: نبایر ادارات سخت گیری کرده و سرمایه گذاران را فراری دهند. قوانین باشد اما مزاحمت ها حذف شود.

آیت الله علما افزود: آمریکا شب می خوابد صبح تحریم می کند و تنها راهکار آن در تمام سطوح کشور از وزارت خانه تا ادارات و مردم اقتصاد مقاومتی است.

وی بر ایجاد زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد و افزود: در این موضوع جلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه ها حتی از پول هم مهمتر است. البته قانون و تضمین برای بانک ها باید باشد اما مزاحمت ها و قوانین دست و پا گیر باید رفع شود.

خطیب جمعه کرمانشاه بر خود اتکایی و تکیه بر توان داخلی تاکید کرد و گفت: تنها راه ما تا ظهور آقا همین اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم ها نباید ما را بترساند. بلکه در مواردی عامل پیشرفت ما بوده است.

آیت الله علما اشاره ای نیز به شهادت آیت الله صدوقی و ۸ شوال مصادف با تخریب حرم ائمه توسط وهابی ها گفت: ۱۲ تیر نیز سالروز حمله هواپیمای آمریکا  به هواپیمای مسافربری است که آن را با ۲۹۸ مسافر زن و بچه ساقط کرد.

وی افزود: اینها مدافع حقوق بشرند اما اینگونه می کنند. به فرموده امام (ره) کلمات معنای خود را از دست داده اند و همین حقوق بشر آمریکایی داعش، طالبان و ... را درست کرد و الان با پررویی از حقوق بشر می گوید.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: همه دنیا باید شیطان بزرگ را بشناسند، امام (ره)  آمریکا را خوب شناخت و لذا گفت، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

وی در ادامه اشاره به بزرگداشت علامه امینی داشت و گفت: ۱۲ تیر روز بلوکه کردن اموال ما توسط آمریکا بود. لذا مردم باید کمک کنند و کابینه نیز باید اشخاصی باشند که نگاهشان اقتصاود مقاومتی، تولید و اشتغال باشد. لذا رهبری تاکید بر این موضوع داشتند.

آیت الله علما افزود: رهبری در نماز عید به مسئله فرهنگ نیز تاکید داشتند، لذا باید مراکزی که ضد فرهنگ کار می کنند ببندند. ایشان همچنین بر توجه به مسئله فلسطین تاکید کردند.

وی ادامه داد: رهبری آتش به اختیار را کار فرهنگی تمیز دانستتد و راه سعادت ما نیز این است که پشت سر رهبری حرکت کنیم و از اول انقلاب تا کنون هر زمان پشت سر رهبری حرکت کردیم موفق بوده ایم. 

ارسال نظرات