خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

حملات موشکی نشان داد هرگز نباید از دشمن ترسید

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: بحث حملات موشکی سپاه این موضوع را بر همگان آشکار ساخت که هرگز نباید از دشمن ترسید و اگر در موضوع برجام نیز از همین ادبیات استفاده می‌کردیم و مقاومت و تکیه بر خود را سرلوحه اقداماتمان قرار می‌دادیم، امروز خیلی موفق‌تر می‌بودیم.
کد خبر: ۸۸۷۶۰۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون تبیین تحریم‌های جدید علیه ایران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای آغازین روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار کرد: بدعهدی از صفات ذاتی آمریکا است و آنها هرگز به عهد و قول خود وفادار نبوده و نیستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همان روزهای آغازین دولت یازدهم و صحبت در مورد توافق‌نامه برجام بارها هشدار دادند مسئولینی که در برجام هستند باید با زیرکی و هوشیاری بیشتری حرکت کنند.

این کارشناس ادامه داد: علیرغم هشدارهای موکد مقام معظم رهبری، دولت و دولتمردان بسیار خوش‌بینانه وارد برجام شدند و همواره از آن به عنوان فتح‌الفتوحی بزرگ یاد می‌کردند.

قبادی برجام و وعده و وعیدهایش را سرابی بزرگ برای دولتمردان عنوان کرد و گفت: ذوق‌زدگی و خوش‌بینی دولتمردان ایران در توافق برجام تنها سبب اجرای مو به موی آن‌ها به تعهداتشان شد، حال آن‌که طرف مقابل حتی ذره‌ای به تعهدات خود پایبند نبود.

وی با اشاره به هشدارهای برخی مسئولین و افراد به دولتمردان در خصوص عدم اعتماد به آمریکا، تبیین کرد: متاسفانه رئیس جمهور و اعضای دولت نسبت به این هشدارها بی‌تفاوت بوده و این افراد را افرادی ناآگاه و فاقد شناسنامه خواندند ولی امروز خود به طور کامل شاهد بدعهدی و بی‌ثمری برجام برای کشورمان هستند.

این کارشناس مطرح کرد: امروز ما باید از اتفاقات و برنامه‌های برجام عبرت بگیریم و این عبرت سبب شود که دیگر شاهد تکرار اتفاقاتی از این قبیل از سوی مسئولین نباشیم.

قبادی تکیه بر توان خود و توجه به اقتصاد مقاومتی را از دیگر وظایف امروز جامعه دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید دارند ولی متاسفانه همواره این مهم به فراموشی سپرده می‌شود.

وی تشریح کرد: امریکا همچون سگ هاری است که اگر در مقابلش از خود ضعف نشان دهیم و یا بترسیم شجاع‌تر شده و وحشیانه‌تر عمل می‌کند و مقاومت و ایستادگی در مقابلش می‌تواند او را نابود کرده و به زمین بزند.

این کارشناس در ادامه با اشاره به حملات موشکی اخیر توسط سپاه پاسداران انقلاب، بیان کرد: بحث حملات موشکی سپاه این موضوع را بر همگان آشکار ساخت که هرگز نباید از دشمن ترسید و اگر در موضوع برجام نیز از همین ادبیات استفاده می‌کردیم و مقاومت و تکیه بر خود را سرلوحه اقداماتمان قرار می‌دادیم، امروز خیلی موفق‌تر می‌بودیم.

قبادی تقویت دستگاه دیپلماسی را از مهم‌ترین اقدامات پیش‌رو کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین باید تلاش خود را برای تقویت دستگاه دیپلماسی کشور به کار گیرند و به اعضای 5+1 نشان دهند که در صورت نقض تعهدات از سوی آن‌ها ماهم می‌توانیم ناقض تعهداتمان باشیم.

وی ادامه داد: اگر در برابر امریکا سازش و رفتاری منفعلانه از خود نشان دهیم و یا بترسیم وضعیتمان هر روز بدتر از قبل خواهد شد و حتی با تحریم از سوی کشورهایی ناچیز همچون جیبوتی در سال گذشته و عربستان در سال اخیر رو به رو خواهیم شد.

این کارشناس در قسمت پایانی این گفت و گو متذکر شد: تصمیمات و اقدامات بر مبنای مقاومت، ایستادگی و تکیه به توانایی‌های خود تنها راه دستیابی به پیروزی است.

1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها