خبرهای داغ:

گروه‌های تکفیری برای حفظ امنیت اسرائیل تشکیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هدف ایجاد گروه‌های تکفیری این است که اسرائیل آرام گوشه‌ای بنشیند اما در داخل کشور دست‌هایی است که می‌خواهد مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۸۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به اینکه جمعه آخر ماه رمضان روز قدس است، اظهار داشت: روز قدس یادگار امام راحل (ره) است اما امسال منطقه و جهان تلاش دارد مسئله قدس فراموش شود، فلسطین از یاد برود، گروه‌های تکفیری برای همین موضوع به وجود آمدند که اسرائیل نفس راحتی بکشد و امنیت بیشتری پیدا بکند. 

وی با بیان اینکه هدف ایجاد گروه‌های تکفیری این است دنیای اسلام به جان هم بیفتد و اسرائیل آرام گوشه‌ای بنشیند، گفت: در داخل کشور هم دست‌هایی است که می‌خواهد مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، امیدوارم مومنین با درک این شرایط حضور چشمگیری در مراسم روز قدس داشته باشند و با هر قدمی آمریکا را نا امید و اذناب آمریکا را در منطقه منزوی بسازند.

امام جمعه شیراز با اشاره به دیدار مسئولان کشور با مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب نکات و مسائل بسیار مهم، اثرگزار و ارزشمندی را در جمع آنان مطرح فرمودند اما یک چند نکته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، شرایطی که جامعه ما با آن روبه‌روست و منطقه و جهان در التهاب است و همه برای شکستن قدرت ایران دارند تلاش می‌کنند باید همبستگی و انسجام درونی ملت بیش از گذشته حفظ شود. 

ایمانی بیان کرد: دو دسته کردن جامعه و دو قطبی ساختن مردم در دستور کار نباشد و آثاری هم از گذشته باقی مانده آن را از بین ببرند و همه برای حفظ و نجات کشور و نظام جمهوری اسلامی با انسجام و وحدت و صمیمیت در کنار یکدیگر باشند و هوشیار و با بصیرت مسائل مشکوک را رصد کنند.

وی با بیان اینکه نباید بی‌تفاوت از کنار مسائل عبور کرد، عنوان کرد: دشمن دارد تلاش می‌کندکه خرداد دهه 60 را تکرار بکند، حادثه‌ای که در مجلس شورای اسلامی و در حرم مطهر حضرت امام اتفاق افتاد زنگ خطری بود که با وجود همه آماده‌باش‌ها و هوشیاری‌ها دشمن می‌تواند نفوذ کند، باید بیدار و هوشیار بود و تمام حرکات مشکوک را رصد کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته اظهار داشت: مسئله زندگی مردم نباید از دستور کار دولت خارج شود، اولویت زندگی و معیشت مردم است اجازه ندهیم این سفره هر روز کوچک‌تر و کوچک‌تر شود. باید تبعیض از بین برود و اختلافات طبقاتی در جامعه شکسته شود. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید با قاطعیت با فسادها برخورد شود، گفت: اگر با فساد افراد متخلف با قدرت برخورد شود مردم امیدوار می‌شوند و جامعه رو به صلاح، تقوا و عدالت حرکت می‌کند. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره برجامفرمودند هیئت نظارت تشکیل شود و باید مسائل به طور کلی مورد توجه این هیئت باشد، افزود: آن مواد و شرایطی که رهبری در نامه مرقوم فرمودند باید مورد توجه دولت باشد، سکوت در مقابل دشمن غلط است، میدان دادن به دشمن غلط است چراکه اگر ما یک لحظه سکوت کنیم دشمن جای قدمش را محکم می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به عبارت آتش به اختیار که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مطرح کردند، گفت: عده زیادی که قلب بیماری داشتند سوء استفاده‌ها کردند، عدهای که از بیگانگان الگو می‌گرفتند مسائل مختلف و مشکلات زیادی در این جمله ایجاد کردند که مطلب گم بشود و حقیقت امر از بین برود. 

امام جمعه شیراز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند آن هنگامی که دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی، سیاسی و دستگاه‌های موثر در جامعه اختلال پیدا کردند و نتوانستند کار خودشان را انجام بدهند اینجا نباید دست روی دست گذاشت و نباید جوانان فهمیده، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های فرهیخته گوشه‌ای بنشینند و بگویند آنهایی که وظیفه دارند انجام نمی‌دهند ما هم وظیفه‌ای نداریم این غلط است. 

وی گفت: در اینجا باید همه آن‌هایی که فکر و اندیشه دارند، شناخت موضوع دارند، دوست و دشمن را می‌شناسند، خوب و بد را درک می‌کنند وظیفه خودشان را انجام بدهند این یک مسئله عقلانی است.

ایمانی با بیان اینکه آتش به اختیار یعنی همه در میدان برخورد با مسائل عکس‌العمل خودشان را داشته باشند، تصریح کرد: این معنایش هرج و مرج نیست، شناخت موضوع است، تشخیص وظیفه است، وقتی وظیفه را تشخیص داد و موضوع را شناخت حکم را اجرا بکند. وقتی دشمن را شناخت روی دشمن آتش بریزد نه اینکه آتشش را روی دوست بریزد. 

وی تاکید کرد: آتش به اختیار نه تضعیف نهادهای حکومتی است، نه تضعیف دولت است و نه تضعیف دستگاه‌هاست  بلکه کار کردن است آنجایی که دیگران از کار کردن طفره می‌روند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها