خبرهای داغ:

رهنمودهای هرساله مقام معظم رهبری برای شاعران غنای فکر ایجاد می‌کند

پدر شعر آئینی استان فارس با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران گفت: رهنمودهای دقیق هرساله مقام معظم رهبری برای شاعران غنای فکر ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۴۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

احد ده‌بزرگی  با اشاره به دیدار هرساله مقام معظم رهبری با شاعران آن را فرصتی برای غنای شعر دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با دقت و تیزبینی مسائل را بیان می‌کنند که این رهنمودها سبب غنای فکری شاعران و ارتقای شعر می‌شود.

وی با بیان اینکه این دیدارهای هرساله سبب می‌شود موج شعری شاعران به حرکت درآید، گفت: مقام معظم رهبری شعر را ثروت ملی می‌دانند و بارها این مطلب را بیان کردند که این امر رسالت شاعران و مسئولان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.

ده‌بزرگی افزود: مسئولان فرهنگی باید این سرمایه را جذب و حمایت کنند چراکه اساس انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی بوده که ریشه فرهنگ ادبیات و شعر است و اگر به ادبیات و شعر بی‌توجهی شود همه مسائل فرهنگی به فنا می‌رود.

پدر شعر آئینی استان فارس راجع به درخواست مقام معظم رهبری در استفاده از قالب هجو بیان کرد: میان قالب‌های شعری هجو چندان مورد توجه نبوده اما امید است که به این درخواست رهبری شاعران بیشتر به این قالب شعری توجه و در راستای ارزش‌های انقلاب از آن استفاده کنند.

وی با یادآوری تعبیر جاهلیت مدرنی که مقام معظم رهبری به کار بردند، عنوان کرد: باید با زبان هجو این نوع جاهلیت را به‌سخره گرفت و آن را برای مردم تبیین کرد.

ده‌بزرگی با ابراز اینکه شاعران استان فارس در زمینه شعر برای مدافعان حرم پیشرو بودند، تصریح کرد: مسئله مقاومت و مدافعان حرم باید بیش از گذشته مورد توجه شاعران جوان استان فارس قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها