خبرهای داغ:
با حضور مسئولین سپاه استان و آموزش پرورش قزوین برگزار شد:

جلسه ستاد هماهنگی طرح یاوران ولایت

جلسه ستاد هماهنگی طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی، با محوریت میزان همکاری های لازم بین سپاه و آموزش و پرورش و سایر دست اندرکاران این طرح در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین انجام شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۶۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه ستاد هماهنگی طرح یاوران ولایت با حضور حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر، سرهنگ برزگر جانشین سپاه صاحب الامر(عج)سرهنگ طاهر خانی،معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) ابراهیمی، مسئول بسیج دانش آموزی قزوین، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین، حجت الاسلام انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره آموزش پرورش قزوین و جمعی از مسئولین معاونت های سپاه، برخی مسئولین و رؤسای مناطق 14 گانه آموزش و پرورش برگزار گردید.

ابراهیمی، مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین درباره میزان اثرگذاری طرح یاوران ولایت  گفت: این طرحی است که در آن در دوره آموزشی 40 درصد اثر بخشی و بخش بیشتر تاثیر آن در دوره تداوم به میزان 60 درصد دیده شده است.

ابراهیمی همچنین از طرح ولایت شهرستانی برای اعضای شورای واحدهای مقاومت بسیج، چنین خبرداد: در طرح ولایت استانی، 280نفر یعنی از هر مدرسه یک نفر به عنوان فرمانده واحد پس از شناسایی و انجام مصاحبه شرکت خواهد داشت؛ برای اعضای شورا هم، طرح ولایت شهرستانی را داخل استان در محدوده زمانی 15 مرداد تا 15 شهریور خواهیم داشت؛ که شامل 1400 نفر خواهد بود و دانش آموزان پیش از شروع سال تحصیلی با وظایف خود و آرمان های بسیج آشنا می شوند.

جلسه ستاد هماهنگی طرح یاوران ولایت 

تاکید برتداوم کارها و امور تربیتی

حجت الاسلام انصاری در ادامه بر اثر گذاری در کارها تاکید کرد و گفت: بهشتی مشاور نماز وزیر بیان می کرد؛ در جلسه ای همه گزارش کارهای خود را به صورت خیلی شکیل و مرتب خدمت مقام معظم رهبری دادند و ایشان تورقی کرده و گفتند «خوب از مدرسه چه خبر؟». ما باید بیش از هر مطلب دیگری بر اثربخشی کارها و رها نکردن دانش آموزان و تداوم کارهای تربیتی؛ با انواع کلاسهای علمی و فرهنگی و همچنین مسابقات گوناگون در طول سال دقت داشته باشیم.

یک عده به دنبال ذبح انقلاب و گفتمان انقلابی هستند

در ادامه این نشست، حجت الاسلام معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین نیز با سخنان حجت الاسلام انصاری درباره خروجی مناسب تربیتی موافقت نموده و اظهار کرد:  با توجه به هزینه ها باید خروجی متناسب با آرمان های انقلاب داشته باشیم؛ منتها بسیج یک ظرفیت محدودی دارد و تربیت نیروی انقلابی نیازمند هم افزایی است.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: یک سری به دنبال ذبح انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی هستند و برای تربیت نسل جوان نیازمند همکاری و هم افزایی همه از جمله مربیان تربیتی و پرورشی هستیم؛ مربیانی که خود این گفتمان را باور داشته باشند که اگر باور بود؛ آنگاه این تعلیم نتیجه می دهد.

این مقام مسئول سخن مقام معظم رهبری را چنین تبیین کرد: اگر ما به تفکر انقلابی عمل نکنیم می بینیم که از آرمان ها فاصله می گیریم و نتیجه اش می شود سند 2030 که به دنبال هویت زدایی از انقلاب است.

وی ادامه داد: اگر به اهداف و تفکر انقلاب اسلامی عمل نشود کار می رسد به جایی که رهبر انقلاب اعلام آتش به اختیاری می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه گفت: ما در جنگ نمونه هایی عالی از نوجوانان و جوانان داشته ایم که کارهای بزرگی را انجام داده اند امروز هم ما باید جوانان را شناسایی و به خط کنیم، وقتی ما این کار را انجام نمی دهیم رهبر انقلاب می فرمایند "آتش به اختیار".

سرهنگ برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر استان نیز این طرح را مناسب دانسته و برای مسئولین آن آرزوی توفیق و حمایت خود را اعلام داشت.

طرح یاوران ولایت استان قزوین، در مشهد برگزار می گردد

سرهنگ طاهر خانی معاون اجرایی سپاه صاحب الامر استان در ادامه جلسه به دلیل انتخاب مشهد برای این طرح پرداخته و بیان کرد: این برنامه را می توانستیم داخل استان و یا در استان های همجوار با هزینه کمتری انجام دهیم ولی به دلیل بالا بردن بعد معنوی دانش آموزان قرار بر آن شد که طرح یاوران ولایت در مشهد مقدس برگزار گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش، طرح یاوران ولایت در مشهد را به فال نیک گرفت و توضیح داد: این مسائل نشان دهنده آن است که دغدغه ها جدی است و جا دارد ما در عمل به وظایف و استفاده از ظرفیت ها جدی تر به مسائل بپردازیم.

قاسمی به اهمیت بخش تداوم طرح اشاره کرد و از اصل طرح در مشهد گفت: اگر طرح در مشهد درست اجرا نشود، تداوم آن هم ابتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در آن میزان از همکاری هایی که توافق شد، همکاری خواهد داشت. در بحث تربیتی معلمان تاثیر زیادی دارند که تا نتوانیم خروجی خوبی از دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم دنش آموزان خوبی هم نخواهیم داشت.

وی در پایان تاکید کرد: شاید مسئله سند 2030 در انتخابات کمی احساسی شد اما در این قضیه فصل الخطاب سخن رهبری است که فرمودند «سند 2030 بجز ایرادات شرعی که دارد ناقض استقلال کشور است» و ما باید به دنبال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که داخلی است، باشیم.

شایان ذکر است، طرح هجرت، راهیان نور و آمادگی دفاعی از دیگر موضوعات جلسه بود.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها