نماینده مردم مهاباد مجلس در گفتگو با «بسیج»:

میزان واردات شکر بیش از 15 برابر نیاز داخل کشورمان است

جلال محمودزاده گفت: در کشورمان در برخی از سال‌ها، میزان واردات شکر حدود 2-3 میلیون تن شکر است این در حالی است که میزان واردات شکر بیش از 15 برابر نیاز داخل کشورمان است.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۵۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
میزان واردات شکر بیش از  15 برابر نیاز داخل کشورمان است

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واردات بی‌رویه برنج در کشورمان مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است افزود: در سیستم اقتصادی کشورمان تنها نیاز به واردات حداکثری 200  هزار تنی داریم است این در حالی است که میزان رقم به میزان بسیار کم است که می‌توانیم از طریق کشت و تولید برنج در داخل کشورمان تامین کنیم  و در غیر اینصورت اقدام به واردات کنیم.

وی با بیان اینکه واردات موجب وابستگی ساختاری بخش های اقتصاد ایران است افزود: واردات تهدید جدی برای تولیدات داخلی است. مدیریت واردات به عنوان یکی از شاخص های کمی و کیفی موفقیت است و اگر جریان واردات به درستی هدایت و نظارت شود می‌توان آثار مثبت آن را در ارتقای رفاه مصرف کنندگان داخلی، تخصیص منابع، کاهش قیمت تمام شده و تولیدکنندگان داخلی و افزایش رقابت پذیری کالاهای  صادراتی  کشور فراهم شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس خاطر نشان کرد: در کشورمان در برخی از سال‌ها، میزان واردات شکر حدود 2-3 میلیون تن شکر است این در حالی است که میزان واردات شکر بیش از  15 برابر  نیاز داخل کشورمان است.

محمودزاده بیان داشت: برنج پرمحصول در مزارع برنج شمال کشورمان تولید می‌شود ازاینرو بهتر است که برنج در بازار مصرف داخل به فروش برسد  ولی می‌بینیم میزان واردات برنج، شکر ، میوه  و سایر  محصولات بسیار بیشتر است.

وی در خاتمه افزود:  لابی‌گری در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور کامل مشخص شده است از اینر شاهد واردات بی‌رویه هستیم در بحث گوشت سفید هم معمولا به اندازه  نیاز کشور تولید داخل داریم ولی بازهم گوشت سفید از کشورهایی همچون ترکیه ، روسیه به بازار  ارائه می‌شود؛ آنچه در گزارشاتی که ارائه می‌شود نشان دهنده این ست که عملکرد کشاورزی بر اساس واقعیت نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار